Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fryser och "ghost touchar"


Måns Eriksson

Rekommendera Poster

Måns Eriksson

Hej, jag gjorde tidigare ett ämne om detta men nu har mina problem blivit värre och jag tänker skriva mer djupgående om min iPhones problem... (det är en iPhone 6 64GB med IOS 9.3.1) Det hela började för några månader sedan när min telefon började frysa lite nu och då, det var lite irriterande men löste sig av att man låste den och låste upp igen, men jag anade inte att det skulle bli värre då. Senare började det hända oftare så jag försökt googla fram hjälp, men inget funkade, jag stängde alla appar, stängde av telefonen, gjorde hard reset, fabriksåterställde, men inget hjälpte. Fabriksåterställning hjälpte några dagar sedan började den igen. Sedan ökade problemen då telefonen började "använda sig själv" "ghost touch" som de kallar fenomenet. Jag försökte allt igen men inget hjälpte förutom fabriksåterställning som funkade några daga. Jag är mycket arg eftersom det är en dyr telefon. Jag funderade på om det är ett hårdvaruproblem men det känns på nått sätt inte troligt eftersom den fungerar flera dagar i sträck efter att man fabriksåterställer den, men jag undrar om det är något jag går in på eller någon app eller inställning som orsakar problemet eller kan det fortfarande vara ett hårdvarufel? Behöver verkligen hjälp nu snälla! Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med största sannolikhet ett hårdvarufel.

Har varit med om en som hade en iPhone 6+ som skärmen var lite böjd och den uppvisade samma symptom som du.

Det syndes inte att den var böjd och det berodde inte på yttre påverkan utan var ett tillverkningsfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma fel. Ska byta skärm å se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...