Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

programuppdatering


big peter

Rekommendera Poster

plötsligt så börjar datorn att leta efter programuppdatering, var stänger jag av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet fortsätter använder 10.6.8, går in i systeminställningar, programuppdatering kryssar ut rutorna, leta efter uppdatering osv, när jag startar om så är problemet kvar, vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med "plötsligt så börjar datorn att leta efter programuppdatering,"

 

Hur yttrar det sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte

Startar inte datorn under säker start? Eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det möjligen vara så att det är något särskilt program som kör en programuppdatering, och som inte är köpt/hämtad från Mac App Store och därmed inte påverkas av dina inställningar för programuppdatering där? De inställningar som Alix ger gäller enbart program från Mac App Store. Program införskaffade på andra sätt kör sina egna grejjer, exempelvis Microsofts program som letar uppdateringar i parti och minut av sig själva - de får man ställa in Microsofts egen uppdaterings-panel.

Adobes program kör också sina egna programuppdateringar... och en hel del andra tillverkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lappen71 när jag startar så kommer rutan letar efter program att uppdatera, sen kommer det förstås en ny ruta programmen behöver inte uppdateras.

Telly82 ja visst startar den efter säker start men problemet kvarstår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raphael, eftersom datorn är "ny" med en SSD så finns det inte så många extra program på den Photoshop Elements 11 och Firefox är de enda nya, MS är produkter jag ALDRIG installerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, du kör ju 10.6 Snow Leopard. Aldrig funderat på en nyare version?
App Store i 10.6 var inte riktigt integrerat.
Minns faktiskt inte riktigt Snow Leopard, var så många år sedan jag körde det senast...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Macbook är i från 2008 därför kör jag med 10.6.8

Alix postar det i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ser Apples uppdateringsruta ut i Snöleopard.

 

Det är i alla fall ingem tredjepartsruta.

 

Tyvärr vet jag inte vad man gör åt själva grundproblemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, du kör ju 10.6 Snow Leopard. Aldrig funderat på en nyare version?

App Store i 10.6 var inte riktigt integrerat.

Minns faktiskt inte riktigt Snow Leopard, var så många år sedan jag körde det senast...

Det är samma i Lion... Inte helt integrerat. Programuppdateringen ligger i -menyn och AppStore har ingen ikon i Systeminställningar.

 

- - -

 

Appropå programuppdateringar...

 

Man kan göra ett bokmärke i webläsaren så kommer man till (öppnas) uppdateringsfliken i AppStore. :yeahbaby: Protokollet är macappstore:// (jmf. http://)

macappstore://showUpdatesPage

Har döpt mitt bokmärke till: AppStore Upd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag behöver ju inte någon uppdatering av systemet, det är inte där felet finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...