Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud Bibliotek krachar "Bilder" vid uppladdning...


davidredjoy

Rekommendera Poster

davidredjoy

Hejsan!

 

Upptäckte tidigare idag en gigantisk bugg i Bilder appen jag inte märkt av tidigare - så med mina uträkningar måste det ha inträffat i och med iOS 9.3.2's release då jag aldrig märkt det tidigare - MEN, samtidigt uppstod det idag, fast 9.3.2 funnits ett tag nu... Så vet inte exakt vad som triggat det, ska förklara nedan.

 

Bilderna bifogade visar mitt problem. Medans iPhone laddar upp bilderna till iCloud uppstår följande buggar. Jag kan ej längre kolla bilder. Jag kan inte bläddra mellan bilder. Jag kan inte tappa eller swisha fram och tillbaka mellan menyerna då allting blir, well, som det syns nedan. Mer svart ju mer jag försöker. Enda lösningen är att trycka på lås-knappen och sen gå in igen med touch-id och avsluta appen...

 

Dock händer samma sak om och om igen enda fram till punkten då senast tagna bilder/videor blivit uppladdade till iCloud. Efter det fungerar allt som vanligt igen...!

 

 

post-74999-0-57284500-1465688114_thumb.png

- Här buggar menyerna totalt.

 

post-74999-0-95209200-1465688124_thumb.png

- Här buggar alla bilder (svarta) och menyerna (som inte längre finns)

 

post-74999-0-73846200-1465688139_thumb.png

- Här har allting blivit svart utom dom övre menyerna, som ni ser...

 

post-74999-0-17310500-1465688156_thumb.png

- Här har menyerna buggat ännu en gång, dock finns botten menyen kvar, fast på fel ställe. Typ.

 

 

Min iPhone har alltid blivit varm, alltså riktigt varm, varje gång jag låtit den ladda upp bilder till iCloud så fort jag är hemma på mitt wifi. Den brukar till och med själv sänka ljus-styrkan på displayen medans den jobbar och är varm... Men detta är första gången bilder-appen också haft ett, ähm, onormalt beteende i sambandet...

 

Någon som har tankar och funderingar?

Liknande händelser/buggar?

 

 

- Kan även tillägga att det är en iPhone 6, 128Gb, har ju hört berättelser för ett tag sen att det var problem med 128Gb versionerna där i början men minns inte vad dom handlade om då...

 

 

Uppskattar all info och hjälp ni har att erbjuda!

:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Inte hunnit testa detta än... Hinner jag ikväll får jag göra det då, eller imorgon innan WWDC... Återkommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...