Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har android systemet blivit bättre med åren ?


DruttenSE

Rekommendera Poster

Man får höra hur bra android telefoner är bättre än Iphone, för det finns så många modeller att välja ifrån.



Då säger jag, att har man kvantiteter istället för kvalitet så betyder det inte att det är bra grejer.



Den här gången tänker jag ge min personliga åsikter om själv programvaran, alltså android systemet.



EFTERSOM DET EN DEL SOM INTE LÄSER DET JAG SKRIVER NU SÅ SKRIKER JAG UT DET.



DETTA ÄR VAD JAG TYCKER OM SAKER.


TYCKER DU ATT JAG HAR FEL, SÅ ÄR DET DIN EGEN ÅSIKT OCH KOM MED VETTIGA KOMMENTARER, INTE PÅHOPP.



Nu har vi klarat av den delen, så nu kan vi börja.




Jag vill ha en ren android telefon som inte innerhållet massa ”skit” program som tynger ned telefon när man startar den, som t.ex Samsung, Sony, Lg m.m.m


Därför valde jag en Nexus 6p 128 Gb med ram (man vill ha lite musik)



Här har du länken från Prisjakt.nu om du vill kolla lite om den LÄNK


Nu var det inte telefon vi prata om utan program varan.



Telefon är utrustad med Googles senaste programvara, Marshmallow, alltså 6.0.1


Vi kan börja med att google har stigit upp ett steg när det gäller säkerheten men den är inte i klass med apples säkerhet.


Om vi ska börja med vad som är bra så har dom infört när du loggar in på en ny dator att du får ett sms med en kod som man måste knappa in för att få tillgång av kontot.



Det är ett steg i rätt riktning.


Sedan har jag hört att man har man har börjat och säkerhets kolla apparna i googles app store, om det är sant så gör man rätt.



Man har börjat ta personlig säkerhet på allvar och det är bra men man är 5 år försent och man jobbar i uppförsbacke.



Det är det positiva systemet.



Ska vi hoppa på den negativa biten, så kommer den att bli längre.


Vi kan börja med det som jag är mest irriterad på och det är att den ringer kontakter själv vilket inte min iPhone har någonsin gjort.


Under en dag kunde den ringa upp slumpvisa kontakter i min kontaktlist och det om något är inte acceptabelt.



Sedan så helt plötsligen slutar den att ringa och det var rena turen i fall att jag såg på min LG smart klocka att det ringde.


Det är inte heller acceptabelt.


Sedan har vi dom här uppdateringarna som kommer i stupdikvarte, samt saker som inte går att ta bort i status fältet överset på telefonen.


Hela systemet liknar en windows dator och det är tur att jag inte har köpt en samsung telefon dom om något liknar den en windows telefon, med alla trialware program som dom brukar ligga med som gör att telefon blir seg.




Som slut ord kan jag säga att är en nöjd med min Iphone 6 som jag visserligen hade lite problem i förra månaden med efter återställning via Itunes så fungerar telefon helt utmärkt så den kommer att bli min dagliga telefon.


Nu frågar man vad jag ska göra med den Nesus 6 som jag har köpt, jo, jag ska använda den och se om det är något som jag har gjort eller om det är systemet som är dåligt och jag gör det mest som en bekräftelse om jag hade rätt.



Nog om det, för nu är det snart semester då om något kan jag kolla vad som hände, så från mig, en god sommar och ha en skön semester.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför valde jag en Nexus 6p 128 Gb med ram (man vill ha lite musik)

 

Här har du länken från Prisjakt.nu om du vill kolla lite om den LÄNK

Nu var det inte telefon vi prata om utan program varan.

 

Telefon är utrustad med Googles senaste programvara, Marshmallow, alltså 6.0.1

Vi kan börja med att google har stigit upp ett steg när det gäller säkerheten men den är inte i klass med apples säkerhet.

 

// ... //

 

Nog om det, för nu är det snart semester då om något kan jag kolla vad som hände, så från mig, en god sommar och ha en skön semester.

Du kan ju alltid installera CyanogenMod istället. Finns för den luren »»

 

CM13 bygger på Android 6.0, och CM är väl rent allmänt ett lite bättre uppstyrt OS, bl a med säkerheten.

 

Detsamma. Trevlig sommar/semester... :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... det som jag är mest irriterad på och det är att den ringer kontakter själv vilket inte min iPhone har någonsin gjort.

Under en dag kunde den ringa upp slumpvisa kontakter i min kontaktlist och det om något är inte acceptabelt.

 

Sedan så helt plötsligen slutar den att ringa och det var rena turen i fall att jag såg på min LG smart klocka att det ringde.

Det är inte heller acceptabelt. ...

Det är givetvis inte en del av Androids funktionalitet, utan något har gått fel. Vanligaste orsak är att man går omkring med mobilen i fickan, att skärmlåset öppnas genom rörelserna, och att sparade kontakter på startskärmen rings upp, alternativt att telefonappen öppnas och att det rings upp därifrån. Så kallad fickringning. Normalt sett åtgärdas detta genom att man har ett fullgott skärmlåsskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Har android systemet blivit bättre med åren ?

 

Ja det får vi väl hoppas på men det är alla fall ett system som jag aldrig gillat.

Design som funktionsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid installera CyanogenMod istället. Finns för den luren »»

 

CM13 bygger på Android 6.0, och CM är väl rent allmänt ett lite bättre uppstyrt OS, bl a med säkerheten.

 

Detsamma. Trevlig sommar/semester... :yeahbaby:

Hej

Jag vet att CM är bättre än det som finns i telefon, hade en Sony Xperia z2 som jag la in CM 12 men tanken med att köpa en Nexus 6p var att få en så ren telefon som möjligt.

Vet att efter hösten lär det komma en version 7 av android systemet, men jag har inte några höga förväntan på det, men kul är det att testa, så att man kan komma med mot argument varför jag har Iphone .

 

Ha en skön semester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag vet att CM är bättre än det som finns i telefon, hade en Sony Xperia z2 som jag la in CM 12 men tanken med att köpa en Nexus 6p var att få en så ren telefon som möjligt.

Vet att efter hösten lär det komma en version 7 av android systemet, men jag har inte några höga förväntan på det, men kul är det att testa, så att man kan komma med mot argument varför jag har Iphone .

 

Ha en skön semester.

Ingen kan i alla fall anklaga dig för att förutsättningslöst avge recensioner av Android.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Trodde detta va MacWorld Forum...?

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde detta va MacWorld Forum...?

 

:whistling:

 

Hej

Jovisst är det ett mac forum man måste varna så folk inte blir lurade, som t.ex varför man inte ska köpa en windows dator.

Skulle jag skriva det här på ett android forum, så skulle jag vara tvungen att leva under skydda identitet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...