Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Copyswede fick rätt: Iphone omfattas av privatkopieringsavgift


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Krävs ju inte en Einstein för att räkna ut hur det ligger till, stora frågan är ju...hur kan den "riktiga journalistiken" kunnat missa detta?

 

Men även de kan ju vara köpta...som i allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 158
  • Created
  • Senaste svar

Men, allt pekar på att, all media valt att titta på ett annat håll och det gäller även vår media. För de rapporterar okritiskt vad amerikanskt media godtyckligt rapporterar som en sanning.....och här sitter vår "granskande journalistik" som nickedockor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad jag sladdade runt här...visst pekar jag på sanningar men...men...lol.

 

Sry guys. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Återigen, den här kassettskatten är löjeväckande, sedan utökades den till att minnesstickor och gud vet vad inkluderas....för att landa i att alla konsoler ska beskattas...vad kommer härnäst? Dagens regering har inga skrupler om vad som kan beskattas, kan de beskatta nåt så gör de det. De skiter i om det är bra eller dåligt för miljön, det enda de bryr sig om är om de kan finansiera sina sjuka vallöften som inte har en förankring i verkligheten.

 

Jag är blå, men det är slut på det nu. Nästa val landar i landsanda och patriotism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen, den här kassettskatten är löjeväckande, sedan utökades den till att minnesstickor och gud vet vad inkluderas....för att landa i att alla konsoler ska beskattas...vad kommer härnäst? Dagens regering har inga skrupler om vad som kan beskattas, kan de beskatta nåt så gör de det. De skiter i om det är bra eller dåligt för miljön, det enda de bryr sig om är om de kan finansiera sina sjuka vallöften som inte har en förankring i verkligheten.

 

Jag är blå, men det är slut på det nu. Nästa val landar i landsanda och patriotism.

 

 

:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen, den här kassettskatten är löjeväckande, sedan utökades den till att minnesstickor och gud vet vad inkluderas....för att landa i att alla konsoler ska beskattas...vad kommer härnäst? Dagens regering har inga skrupler om vad som kan beskattas, kan de beskatta nåt så gör de det. De skiter i om det är bra eller dåligt för miljön, det enda de bryr sig om är om de kan finansiera sina sjuka vallöften som inte har en förankring i verkligheten.

 

Jag är blå, men det är slut på det nu. Nästa val landar i landsanda och patriotism.

En ny sladd tror jag, du borde köra dubbat. Inte nubbat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

En ny sladd tror jag, du borde köra dubbat. Inte nubbat.

 

Kan du ge dig tusan på! :D

 

Men man kan ju vara mainstream och följa flödet och köra "friktionsdäck". :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Såå,den tämligen låga avgiften på nån hundralapp när man köper en telefon för sjutusen spänn är tydligen ett problem? För oss som kör bil,så är exempelvis skatter och miljöavgifter på drivmedel ett avsevärt större problem,även om jag kanske kan förestå att copyswedes avgift kan vara ifrågasatt. Dessa pengar går dock inte,som vissa tror,till statskassan,pengarna går till STIM-fonden,som används för att betala musiker,artister och kompositörer för deras arbete.

Anledningen till att avgiften infördes,var att folk tydligen verkar ha trott att det var okej att ladda hem musik och filmer gratis från bland annat Pirate bay,om folk inte gör rätt för sig på ena sättet,tar skiv-och filmbranschen tillbaka stålarna på annat sätt. Tyvärr drabbar detta även oss som alltid betalat ordentligt för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såå,den tämligen låga avgiften på nån hundralapp när man köper en telefon för sjutusen spänn är tydligen ett problem? För oss som kör bil,så är exempelvis skatter och miljöavgifter på drivmedel ett avsevärt större problem,även om jag kanske kan förestå att copyswedes avgift kan vara ifrågasatt. Dessa pengar går dock inte,som vissa tror,till statskassan,pengarna går till STIM-fonden,som används för att betala musiker,artister och kompositörer för deras arbete.

Anledningen till att avgiften infördes,var att folk tydligen verkar ha trott att det var okej att ladda hem musik och filmer gratis från bland annat Pirate bay,om folk inte gör rätt för sig på ena sättet,tar skiv-och filmbranschen tillbaka stålarna på annat sätt. Tyvärr drabbar detta även oss som alltid betalat ordentligt för oss.

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att avgiften infördes,var att folk tydligen verkar ha trott att det var okej att ladda hem musik och filmer gratis från bland annat Pirate bay,om folk inte gör rätt för sig på ena sättet,tar skiv-och filmbranschen tillbaka stålarna på annat sätt. Tyvärr drabbar detta även oss som alltid betalat ordentligt för oss.

 

Nej, jag tror inte att det – officiellt – hade att göra med någon illegal fildelning, utan med laglig kopiering av musik och filmer. Precis som en gång med kassettbanden (långt före fildelningen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, jag tror inte att det – officiellt – hade att göra med någon illegal fildelning, utan med laglig kopiering av musik och filmer. Precis som en gång med kassettbanden (långt före fildelningen).

 

 

Och kopiera musik och filmer med en iPhone är näst intill omöjligt. (alla fall oerhört komplicerat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Och kopiera musik och filmer med en iPhone är näst intill omöjligt. (alla fall oerhört komplicerat)

 

”Med en iPhone”, kanske. Men via iTunes i en dator med optisk enhet, inte alls speciellt svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Och kopiera musik och filmer med en iPhone är näst intill omöjligt. (alla fall oerhört komplicerat)

Det är ju själva lagringen som är avgiftsbelagd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

”Med en iPhone”, kanske. Men via iTunes i en dator med optisk enhet, inte alls speciellt svårt.

 

Men då är det inte med iPhone man kopierar.

 

Det är ju själva lagringen som är avgiftsbelagd.

 

 

Jag vet men jag syftade på formuleringen att man kopierar med en iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men då är det inte med iPhone man kopierar.

 

 

 

Jag vet men jag syftade på formuleringen att man kopierar med en iPhone

 

Den formuleringen stod du själv för…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Nej, jag tror inte att det – officiellt – hade att göra med någon illegal fildelning, utan med laglig kopiering av musik och filmer. Precis som en gång med kassettbanden (långt före fildelningen).

Korrekt,men utan inofficiell och olaglig fildelning hade avgiften sannolikt inte blivit av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den formuleringen stod du själv för…

 

 

Nej läs tidigare i tråden. Något som stötts och blötts redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nej läs tidigare i tråden. Något som stötts och blötts redan.

 

Det är möjligt. Men det var mitt inlägg du svarade på.

Och jag nämnde inget om ”med iPhone”. Däremot jämförde jag med kassettband, vilka det i så fall också är svårt att kopiera ”med”.

 

Om någon annan tidigare i tråden har formulerat sig annorlunda och enligt dig felaktig, då tycker jag att du ska svara på/invända mot deras inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är möjligt. Men det var mitt inlägg du svarade på.

Och jag nämnde inget om ”med iPhone”. Däremot jämförde jag med kassettband, vilka det i så fall också är svårt att kopiera ”med”.

 

Om någon annan tidigare i tråden har formulerat sig annorlunda och enligt dig felaktig, då tycker jag att du ska svara på/invända mot deras inlägg.

 

 

Oj då stingslig :D;)

 

Det var delvis ett svar till SJ också som jag trodde skulle framgå men icke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Oj då stingslig :D;)

 

Det var delvis ett svar till SJ också som jag trodde skulle framgå men icke.

Framgick tydligt till mig,inga problem där...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Och förresten,lappen,det är inte kopiering som är avgiftsbelagd,det ä lagringsmedia. Och det går utmärkt att både fildela och kopiera med iPhones i sig,räcker vad jag vet (inte egna erfarenheter) med att jailbreaka den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då stingslig

Nej, inte alls. Möjligen skrupulös.

 

Och nej, om du citerar mig framgår det inte att det egentligen är någon annan du svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Nej, inte alls. Möjligen skrupulös.

Och nej, om du citerar mig framgår det inte att det egentligen är någon annan du svarar.

Sandlådevarning...LOL.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och förresten,lappen,det är inte kopiering som är avgiftsbelagd,det ä lagringsmedia. Och det går utmärkt att både fildela och kopiera med iPhones i sig,räcker vad jag vet (inte egna erfarenheter) med att jailbreaka den.

 

 

Så då kan väl du talar om för mig exakt hur man gör för att kopiera filmer/musik med en iPhone.

Och hur man bär sig åt att JB:a en iPhone du kan köpa idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...