Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte starta gruppchatt


Kurran1

Rekommendera Poster

Jag kan inte skicka gruppmeddelanden ifrån min iphone 6.

Saknar "gruppmeddelandeknappen" i inställningar-meddelanden.

Är det fler som har samma problem, eller har jag felinställd någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står så här i applesupporten:

 

Om gruppmeddelanden som skickas som MMS visas som separata textmeddelanden, kan du behöva slå på Gruppmeddelanden i Inställningar > Meddelanden. Det skickas inga läskvittenser för gruppmeddelanden.

 

Det är just det som jag inte kan göra, finns ingen inställning för gruppmeddelanden inom telefon.

Skickar jag meddelande till flera personer samtidigt så kommer deras svar tillbaka som separata meddelanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu pratar du plötsligt om två olika problem som inte är relaterade.

 

Har du ens testat att skicka ett gruppmeddelande genom att följa instruktionerna jag länkade till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det har jag gjort. Men återkommer hela tiden till att jag ska gå in i inställningar>meddelanden och slå på gruppmeddelanden.

Eftersom jag inte kan slå på gruppmeddelanden, den finns inte där, så kommer jag liksom inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte slå på gruppmeddelande utan det finns redan där per default. Bara att lägga till flera mottagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt om jag är oklar i beskrivningen av mitt problem.

Det jag är ute efter är att jag vill kunna skicka meddelande till flera kontakter och att alla ska kunna läsa allas svar. Alltså en gruppkonversation. Jag hamnar i sådana konversationer som andra har startat men kan inte starta en själv. Som det är nu så kan jag skicka meddelanden till flera, men deras svar kommer som meddelanden till bara mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som felet ligger hos dom. Har inga andra tips att ge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...