Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stendog över natten, vad kan ha hänt?


AnnaSz

Rekommendera Poster

Hej, vår macbook air var stendöd på morgonen. Det enda som fungerade var strömsladden som lös grönt. Har fungerat fint i snart två år, jag försökte med diverse knapptryckningar och nu är den inlämnad och de hittar inget fel dvs får inte igång den och vill sätta in nytt logik-kort för drygt 6000:-. Någon som varit med om liknande? Vad kan ha hänt? Några goda råd? Kan man reklamera? Den har aldrig tappats eller liknande...Saknar den så....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Hör av dig till mig via PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, vår macbook air var stendöd på morgonen. Det enda som fungerade var strömsladden som lös grönt. Har fungerat fint i snart två år, jag försökte med diverse knapptryckningar och nu är den inlämnad och de hittar inget fel dvs får inte igång den och vill sätta in nytt logik-kort för drygt 6000:-. Någon som varit med om liknande? Vad kan ha hänt? Några goda råd? Kan man reklamera? Den har aldrig tappats eller liknande...Saknar den så....

Har du testat att återställa SMC? Är det vad du menar med "diverse knapptryckningar" (vi vet ju inte vad det du menar med det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, ja det var det jag menade.

Okej, att döma av det och de besked du har fått har jag tyvärr inga andra råd att lämna. Däremot har du tre års skydd enligt konsumentköplagen, och när det gäller fasta elektronikkretsar, som inte utsätts för mekaniskt slitage, så bör du åberopa fabrikationsfel. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemförsäkringen kan täcka, kolla med bolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...