Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta foton från Bilder till Finder


malte_veg

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag försöker flytta över bilder från min gamla mac (macbook typ 09) via flyttbar hårddisk till min nya mac. Har lyckats flytta över en del men nu i flera omgångar händer det ingenting när jag försöker flytta över till finderfönstret för den flyttbara hårddisken. Någon som känner igen problemet och vet en lösning? Gamla datorn är långsam men tror inte det beror på det; nyss fungerade det och nu när det inte fungerar hänger sig inte datorn eller så utan det är bara att bilderna vägrar flytta på sig. Förstår heller inget sett att visa bilderna i Bilder i Finder. Finns det?

 

Ps. Har provat använda Flyttassistent men datorerna lyckas inte koppla upp sig till varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev i ps att provat Flyttassistent men inte lyckats koppla upp datorerna till varandra. Tror dock jag har lyckats flytta över via Flyttassistent till externa hårddisken men just bilder visas som "Iphoto library" i finder i externa hårddisken och när jag försöker öppna biblioteket får jag meddelande om att det inte finns några filer att importera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag försöker flytta över bilder från min gamla mac (macbook typ 09) via flyttbar hårddisk till min nya mac. Har lyckats flytta över en del men nu i flera omgångar händer det ingenting när jag försöker flytta över till finderfönstret för den flyttbara hårddisken. Någon som känner igen problemet och vet en lösning? Gamla datorn är långsam men tror inte det beror på det; nyss fungerade det och nu när det inte fungerar hänger sig inte datorn eller så utan det är bara att bilderna vägrar flytta på sig. Förstår heller inget sett att visa bilderna i Bilder i Finder. Finns det?

 

Ps. Har provat använda Flyttassistent men datorerna lyckas inte koppla upp sig till varandra.

Först, försökte du koppla upp datorerna trådat eller med wifi ? Det går mycket snabbare med trådat. Koppla bägge datorerna med nätverkskabel till routern (som just då inte behöver internet så står routern olämpligt till, flytta den).

 

Oavsett om du använder extern disk eller ihopkopplade datorer, prova att flytta mappen 'Bilder' som innehåller, ja just, normalt, alla bilder. Vad händer då, vid extern hdd eller ihopkopplade datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tack! Det har löst sig.

Kul. :)

 

HUR löste du problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...