Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Eric Schmidt erkänner: "Jag använder Iphone"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Men det finns ingen Googlelur. Dessutom ska man hålla sina fiender närmast. Klok karl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns ingen Googlelur. Dessutom ska man hålla sina fiender närmast. Klok karl.

Är väl Google Nexus i sånt fall. Det är ju deras märke och sköter design/utveckling av den, men ofta i samarbete med ngn annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LG och Huawei gör de nuvarande Nexusmobilerna åt Google (5X respektive 6P). Enligt Wikipedia är de "co-developed with and marketed by Google". Vad samutvecklad innebär i praktiken vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LG och Huawei gör de nuvarande Nexusmobilerna åt Google (5X respektive 6P). Enligt Wikipedia är de "co-developed with and marketed by Google". Vad samutvecklad innebär i praktiken vet jag inte.

Ungf att Google utvecklar/designar telefonen och sen att t ex LG blir legotillverkare av den - och att man använder deras grejjer... antar jag. Lite som att G sepcialbeställer en telefon med egna specs av LG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungf att Google utvecklar/designar telefonen och sen att t ex LG blir legotillverkare av den - och att man använder deras grejjer... antar jag. Lite som att G sepcialbeställer en telefon med egna specs av LG.

Eller så tar Google in anbud från de olika tillverkarna vilka som är "bäst" på att tillverka en mobil med ren Android på. Så antar de ett eller ett par anbud och stämplar mobilerna med "Nexus". Vem vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...