Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bokstäver blir ränder i Photoshop


cajsah

Rekommendera Poster

Hej,

För några dagar sedan gick det finemang att skriva text i Photoshop. Men nu plötsligt blir det inte bokstäver längre, utan bara jämnlånga streck. Vet inte om jag har kommit åt någon inställning eller vad som hänt... Det verkar som det gäller alla typsnitt.

Jag hoppas att någon av er vet hur det kan lösas....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var syns ränderna? Bara på skärmen? Bara på utskrifterna? Både och?

 

Om det är på utskriften, kan du skriva ut bokstäver från andra program utan problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara på skärmen (har iofs inte testat att skriva ut något). Har startat om datorn och loggat ut från Photoshop men ingen skillnad. Däremot funkar det bra att skriva text i Illustrator så det verkar bara vara Photoshop som krånglar.

 

Nu är visserligen inte jag någon stjärna på Photoshop... men att skriva text och sedan även formatera tecknen har jag gjort massor av gånger utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också testat att ladda ner och installera om PS, men samma sak igen. Inga bokstäver.... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen lösning.....

Men jag hade liknande problem med Word. Word har en fontcache, dvs läser in finten i minnet...(på nå't sätt) men, i alla fall, cachen kan bli skadad och då blir bokstäverna streck o kladd.

Kanske gör PS på samma sätt?

 

Jag minns inte hur jag löste problemet i Word.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara på skärmen (har iofs inte testat att skriva ut något).

Men om du gör det, blir det bra på papperet i alla fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har glada nyheter - nu funkar det igen. Vet inte om det hade något med Adobe uppdateringar att göra och om det var någon skillnad mellan att köra från appen eller direkt från datorn. Uppdaterade också Safari samtidigt och rensade cache och historik mm. Så något hjälpte uppenbarligen till slut.

 

Tack för er hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...