Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone vill inte byta apple ID helt


dennisss

Rekommendera Poster

Blir verkligen tokig!

 

Jag har mitt eget apple id som jag för ett tag sen loggade ut ifrån för att logga in på min frus för att testa apple music lite mer gratis. Så då ställde telefonen in sig på hennes iPhone. Det förstår jag mycket väl.

 

Nu har jag logga ut hennes och loggat in min egen, och det är korrekt även under iCloud och iTunes-store avdelningen under inställningar i den. Även iTunes på datorn är ändrad. Men varje gång jag ex. vill uppdatera appar på min telefon så kommer hennes apple id upp som den vill ha lösenord till, och inte mitt eget. Jag har inte köpt dessa appar när jag varit inloggad, så det handlar inte om det, utan måste vara något annat.

 

Jag provade att återställa alla inställningar i telefonen här om dagen utan resultat och att den vill ha hennes lösenord istället varje gång. Det finns nog ingen inställning som jag inte gått igenom i telefonen för att försöka klura ut vad som är fel. Det finns inga spår efter hennes mail/apple id i den längre.

 

Provade uppdatera en app nu, då kommer det upp "Ange lösenord för ditt apple-id", blir verkligen galen, det var hennes då med...

 

iphone 6 och senaste programvaran (som släpptes igår eller vad det var)

 

Har ni några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnar AppStore på telefonen och scrollar ner vad står det då för Apple-ID där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnar AppStore på telefonen och scrollar ner vad står det då för Apple-ID där?

Min egan mail dessvärre :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att du har fått in en app som är din frus ändå.

Enkelt att testa som är vilken. Uppdatera en och en så ser du vilken som frågar efter din frus lösen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att du har fått in en app som är din frus ändå.

Enkelt att testa som är vilken. Uppdatera en och en så ser du vilken som frågar efter din frus lösen.

 

Det verkar faktiskt som om några smugit sig in. Har börjat radera apparna som inte går att uppdatera och laddar nu hem dom igen, så du har med all sannolikhet rätt!

 

Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...