Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Belkin keypad vill inte kopplas ihop med iMac


BjornS

Rekommendera Poster

Har problem med ett trådlöst numeriskt tangentbord som inte vill koppla upp sig med min iMac.

 

Lampan på tangentbordet står och blinkar men inget händer.

 

Någon som vet vad som kan felas?

 

post-70154-0-89906000-1462996540_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska tilläggas att jag ibland fått upp "parkoppla vilket jag gjort och då står det att tangentbordet är anslutet men nada händer när jag försöker använda tangentbordet.

 

post-70154-0-86459800-1462996988_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom den redan identifierat tangentbordet ... så borde ju parkopplingen redan vara utförd.
Jag får upp samma som du om jag stänger av tangentbordet.

Men då borde det ju inte stå och blinka, vilket indikerar att det söker efter en enhet att ansluta till (!?)

 

Hur som helst ... när du väl fått upp att det är parkopplat ...
Klicka på bluetooth-ikonen i fältet längst upp ... "markera" det och välj "öppna tangentbordsinställningar".
Vill minnas att jag fick välja (fippla med) ändra tangentbordstyp för att få mitt att fungera.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom den redan identifierat tangentbordet ... så borde ju parkopplingen redan vara utförd.

Jag får upp samma som du om jag stänger av tangentbordet.

 

Men då borde det ju inte stå och blinka, vilket indikerar att det söker efter en enhet att ansluta till (!?)

 

Hur som helst ... när du väl fått upp att det är parkopplat ...

Klicka på bluetooth-ikonen i fältet längst upp ... "markera" det och välj "öppna tangentbordsinställningar".

Vill minnas att jag fick välja (fippla med) ändra tangentbordstyp för att få mitt att fungera.

 

 

 

Tack för ditt svar men jag får det inte att fungera.

Får klara mig med de vanliga tangenterna även om det blir svettigt ibland med långa, långa ocr-nummer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...