Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mobilpott som försvann


DruttenSE

Rekommendera Poster

DruttenSE

Hej

Dom två senaste dagarna har jag haft Z2f

post-19277-0-86566300-1462818615_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Frågan är om jag ska "blåsa" om telefon eller om det är något som har hänt mitt iCloud.

För jag vill inte betala 250 kr för att får reda på att felet hänger ihop med mitt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

För att fortsätta historien så har jag nu pratat med Apple Support.

Dom konstatera att alla åtgärder som jag har gjort är helt rätt och dom vet inte vad det kan vara.

Nu återstår bara att "blåsa" telefonen och det tänker jag göra.

 

Jag kan tala om att jag nollställde statistiken på iPhone vid halv ett tiden.

Kvart över ett så hade det gått åt 13.1 mb och som mot grej så kan jag tala om fram till jag byte z2 till iphonen vid 12 så hade jag använt 1.3 mb mobildata.

 

Så något är knas med telefon, vi får se om jag kan fixa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nu har jag lånat en Iphone 4 som jag har gjort ordning och lagt in musik.

Tänkt testa med att lägga in bankid samt bank appen.

 

Sedan får vi se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tänkte ge en uppdatering vad som händer i mitt ärende om min Iphone.

Det kan vara bra om någon skulle råka ut för samma problem och då vet vad man ska göra.

 

Efter ha rabblat samma sak för den fjärde killen på Apple support har jag nu fått en Senior Technical Advisor.

Efter att ha har hört min historea samt hört vilka åtgärder jag har använt mig, så vill han återkomma, vilket jag tycker är okej, jag har inte bråttom.

 

Så nu får vi se vad som händer, men jag håller er informerad om saken.

bye

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har gjort den senaste uppdatering, med tanke om det var någon bugg eller så som orsaka mitt problem, men nej samma problem efter uppdatering.

 

På 25 min gick det åt 9,3 mb mobildata.

 

Som en parantes kan tala om att arbetespolaren har en iPhone 6s och han har gjort av med 256 mb sedan 5 okt 2015.

Den mängden hade försvunnit på 10 timmar, så något fel är det på mitt konto.

Har kommit på ett sätt att använda telefon utan att går åt mobildata, man slå helt enkelt av mobildata biten.

 

Så vi får se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

En liten uppföljdning om vad som händer.

I dag fredag 20 maj har jag pratat med Apple igen och dom tänker lyfta det här med Ingenjörerna men först vill dom att jag ska återställa telefonen genom itunes.

Det lite som Comhem om man inte hade signal på tv, har du kollat med grannen m.m.m

 

Så nu har jag åter stället telefonen och kan konstatera att det hjälpte inte ett dugg, det blev värre.

Jag återställde telefonen 20.55 i kväll och redan efter 25 hade den dragit 6.8mb och då stängde jag av mobila data nätet.

 

Med den här takten så försvinner hela min mobila data pott på 10 timmar.

 

Men då har jag gjort vad dom ville att jag skulle göra.

 

Men fortsättning följer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

Nu kommer slut rapporten.

Det visa sig att det var en bugg i "installations" filerna som låg på telefon.

Så när jag blåste om telefonen så installera den en defekt installations fil, vilket gjord att moblipotten försvann.

 

Lösningen var att återställa iphonen via itunes och med kabel.

När man gör det så hämtar itunes ner en ny installations fil och installera den på min telefon, och detta gjorde jag förra fredagen, alltså 20 maj

Har testa under veckan som gått och nu är telefon normal.

Har även sänt ett mail och berätta att problemet är löst samt att dom kan stänga ärendet.

 

Så får du problem med iphonen, prova med att återställa den med itunes, och är det fortfarande problem, då är time att kontakta appel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...