Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mavericks installeras inte på ny partition.


eightbits

Rekommendera Poster

Jag har El Capitan, och WoW laggar as, och Blizzard har fortfarande inte fixat problemet, så då tänkte jag att jag kunde skapa en till partition och installera Mavericks på den andra, då jag har Mavericks på en USB-sticka.

Startar om datorn, väljer Installera OS X Mavericks, och på den partionen jag vill ha det, godkänner, bla bla, osv. Den startar, några sekunder senare kommer det upp en ruta, där det står följande:

"Den här kopian av programmet installer Mac OS X Mavericks kan inte verifieras. Den kan ha skadats eller manipulerats under hämtningen." Mäh. Har reparerat USB-stickan, och kontrollerat. Verkar inte vara något fel på den. Går inte och starta från skrivbordet heller då det är för gammalt. MWÅH.

Någon som vet hur jag kan lösa detta? HALP. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar du från USB-stickan? Om inte, så gör det.

 

Inte bootbar sticka? Gör den bootbar.

https://support.apple.com/sv-se/HT201372

Jo, jag startar från stickan, startar om datorn och väljer den där jag kan välja fler alternativ. Ska kolla in länken också, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Mavericks på datorn (i programmappen.) så då fungerar det väl inte och göra så enligt länken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Mavericks på datorn (i programmappen.) så då fungerar det väl inte och göra så enligt länken?

Varifrån fick du det som ligger på stickan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixade Mavericks på stickan 2014, att få ner Mavericks från AppStore och så då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du ladda ner det igen.Kolla under "köpt" i Mac App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du ladda ner det igen.Kolla under "köpt" i Mac App Store.

 

Aha, verkar dock inte hämtas. :( står bara och tuggar i vänstra hörnet i App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Aha, verkar dock inte hämtas. :( står bara och tuggar i vänstra hörnet i App Store.

Testa att starta om Macen och försök igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att starta om Macen och försök igen.

Samma skit. Händer inget. Har jag USB-stickan i står det att den är hämtad, och kan inte klicka, matar jag ut kan jag klicka på hämta, och då kommer det upp en ruta som frågar om jag vill hämta en äldre version. Ja, fortsätt. Händer inget, nåväl. Jag ger upp nu, får väl vänta tills Blizzard har fixat problemet då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...