Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Räcker denna till video redigering?


lindaalice

Rekommendera Poster

Kan få tag i denna begagnad, det är inte optimalt men borde räcka hyfsat.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2751874

 

Tankar runt grafikkortet dock? Inget dedikerat. Storlek står inte, gissar på 1 eller 1.5gb.

 

Behov: Är nybörjare än så länge, men tänker skaffa premiere pro eller final cut pro. Använder premiere pro på jobbet. Fixa med videos och klippa. Kommer inte ha datorn i jobbet utan hemma, men visst, vill inte sitta och ha segt heller.

 

Skulle helst ha en bra Imac men säljs sällan begagnat. Kan inte köpa nytt, för dyrt.

 

Och jag är så trött på denna jakt. Har sökt en begagnad mac i månader och månader, det är svårare än man tror att hitta en pålitlig säljare. Den sista niten var en som beskrev datorn som "nyskick" men när jag fick den hade Retina skärmen börjat flaga. Fick det mesta av pengarna tillbaka som tur var.

 

Så vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MBP 15" är en riktigt kraftfull Mac. Det är inte en 15" version av 13" utan det är helt andra prylar under huven ungefär 50% kraftfullare. Grafikkortet är väl svagheten. Det är en integrerad grafik som lånar upp till 1 GB av RAM-minnet och huruvida det är dåligt för videoredigering kan jag inte säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips är att ladda ner Mactracker som har alla fakta om alla Macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...