Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App för att markera plats där man befinner sig på karta


Nissenys1975

Rekommendera Poster

Nissenys1975

Hej!

Någon som har tips på en app som man kan ha när man inventerar saker i skog och mark och vill markera sin position på en karta? Jag ska inventera röjningsrösen ute i en skog (det finns flera hundra av dem på den aktuella platsen) och skulle vilja ha en GPS-baserad app där man håller håller Iphonen över röjningsröset, trycker på en knapp och så markeras den platsen på appens karta, snabbt och enkelt. När man är klar kan man ladda ner kartan över den aktuella skogen med alla platsmarkeringar utsatta. Det finns en del liknande appar för att markera svampställen, geocachar och liknande, men ingen som passar riktigt bra för Iphone. Grejer är att det ska gå snabbt och enkelt att logga en platsmarkering (helst med ett enkelt knapptryck), samt att det på något sätt ska gå att ladda ner kartan med alla markeringar för att kunna analysera detta. Någon som har något bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag körde något som heter pinbox. kan ev ha kostat en peng. har inte använt det på länge men när jag gjorde det var det bara att ploppa ut pins på en karta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...