Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 6 Plus vägrar ta emot nya delar?


jonasbrage

Rekommendera Poster

tjenare! har en iPhone 6 plus som microfonen/aux porten och samtalshögtalaren bara slutade fungera över natten, jag har lämnat in den på lagning och dom har bytt allting och dom sprillans nya delarna fungerar inte heller? dom har testat med 4st olika laddflex:ar o den vill inte fungera ändå?

någon som har tips på vad som kan ha hänt?

har testat att återställa den och uppdatera den men den vägrar fungera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en garantireparation är det inget att oroa sig över utan då är det serviceställets problem.

För du har väl lämnat den till en auktoriserad verkstad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garantin har gått ut för den, det vet jag inte om den var eller inte, men dom hade aldrig vart med om något liknande. du har ingen aning om vad det kan vara som ä fel på den och varför det inte fungerar med att byta delarna? de borde ju bara va "ut med dom trasiga delarna o i med dom nya" alltid fungerar för mig innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har du köpt den?

Du har 3 års reklamationsrätt så utnyttja den.

Nej jag har ingen aning vad felet kan vara utan det ska service stället veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
iPhoneReservdelar.se

Reklamationsrätten är nog kört om verkstaden i fråga inte är certifierad.

du säger att det slutade över natten

utifrån det du säger så verkar det ligga på två ställen dels laddningsporten med aux ingången och dels samtalshögtalaren som är uppe vid kameran

De två flexkablar är helt orelaterade och jag skulle snarare tippa på antingen fel på mjukvara (återställ telefonen och läs inte in säkerhetskopian först utan säkerställ att den fungerar först)

eller så är det hårdvarufel och ic som har hand om ljudcodec har gått sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

redan testat återställa den 3 gånger, även uppdaterat den o de löste inga problem .. finns det någon fix för ljudcodec o ic som du skriver? eller ska man köpa en ny telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

redan testat återställa den 3 gånger, även uppdaterat den o de löste inga problem .. finns det någon fix för ljudcodec o ic som du skriver? eller ska man köpa en ny telefon?

Det går att byta ic vi vet tyvärr inte något företag som gör det, det innebär avancerad luftlödning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...