Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Appar för barn innehåller läskig reklam


cribbe8

Rekommendera Poster

Mina barn 5 &7 år laddar ner en del appar. De kan inte lösenordet själva, utan måste fråga mig om lov först. Jag kollar att appen är lämplig för barn, ex. 4+, i tron om att det lämpligt för deras ålder. Appen i sig är nog lämplig, men när de sitter och ex. planterar sina frukter i lugnan ro så kommer det reklam för ett zombie spel med ganska läskiga inslag. Inte lämpligt för barn.

Jag har lagt in begränsningar på appar, men det hjälper inte mot reklamen.

Någon som vet hur man får bukt med detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver till spel-leverantören, kanske? Det är ju trots allt de som tillåter reklamen i sina spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver till spel-leverantören, kanske? Det är ju trots allt de som tillåter reklamen i sina spel.

…&/el till iTunes Store - meddela Apple att “4+” kanske inte var så himla bra på det spelet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väll f.n typiskt. Apple ska ha 200% kontroll på allt annat, men inte detta. Har tyvärr inte tid att sitta och maila alla leverantörer, de får helt enkelt lära sig att blunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väll f.n typiskt. Apple ska ha 200% kontroll på allt annat, men inte detta.

Har du kollat med Apple alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väll f.n typiskt. Apple ska ha 200% kontroll på allt annat, men inte detta. Har tyvärr inte tid att sitta och maila alla leverantörer, de får helt enkelt lära sig att blunda.

 

Apple ha kontroll???

Snarare så att Apple har släppt på kontrollen och tillåter utvecklarna att ha reklam i sina appar.

Gissningsvis om du betalar för appen så försvinner reklamen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...