Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 7, vassare än galaxy s7?


Magnus76

Rekommendera Poster

Har kollat in den nya galaxy s7 som strax släpps. Faktiskt imponerad av den. Ruggigt bra kamera, knivskarp skärm, plats för SD kort, vattentät, samt väldigt liten telefon trots stor skärm.

 

Vad tror ni, kommer iPhone 7 klara konkurrensen denna gång? Har en iPhone 6 så jag gillar apple så min fråga är mer för att komma fram till att jag ska fortsatta med iPhone. De riktigt inbitna applefolket kommer såklart inte ens fundera på en galaxy s7, men en sån som jag som inte är lika "fast" i ett märke kan mycket väl gå över till den andra sidan ;)

 

Hade förmodligen redan skaffat en iPhone 6s plus om den var mindre och lättare. Den är ju som en tegelsten jämfört med tex samsungs motsvarighet. Det skiljer ju nästan en cm på höjden. Det vore ju grymt om iPhone 7 kom med riktigt tunna kanter, slippa all denna "döyta".

 

Så vad hoppas ni på att iPhone 7 har, ja alltså förutom grym mjukvara?

 

/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sssHUNT3Rss

Har själv använt Android ett tag. Där efter gick jag över till Windows Phone och nu äger jag min första Iphone 6. Än är jag kanon nöjd efter ca 6 månaders användning. Som ja känner i dags läget så kommer jag inte att gå tillbaka på ett par år iaf. Om man kollar på de rykten som finns om 7:an så verkar det som om det inte kommer att finnas några kanter alls på sidorna av den. Kanske till och med välvd som på Samsungs Edge modell. Väntar med stor spänning för mer information till hösten ang. iPhone 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis som du en iPhone 6 och är fortfarande ganska nöjd. Innan har jag använd android i många år. Vissa saker saknar jag från android men mycket handlar om kompromisser. Just nu känner jag att totalt sett är det iPhone som ger mig mest.

 

Var länge intresserad av 6s plus, men den känns inte så estetiskt tilltalande. För stor och tung helt enkelt.

 

Hoppas verkligen att gen 7 har ett smäckrare formspråk. Tunna kanter och lättare.

 

Vidare kan man ju hoppas på trådlös laddning, vattentät, och en mer högupplöst skärm, optisk bildstabilitator för både 7/7 plus, gärna skippa 16 GB versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sssHUNT3Rss

ja, det är väl också ett ryckte att skippe 3,5mm utgången och köra ljud via Lightning kontakten istället. just för att få 7:an tunnare. Hoppas på detta. Dock så är det mååånga hörlurar som man inte kommer att kunna använda så länge det inte kommer en adapter som kommer vara stor och ful förmodligen.

 

16gb modellen säljs ju inte idag vad jag har fattat det som eller var det 32gb modellen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det är väl också ett ryckte att skippe 3,5mm utgången och köra ljud via Lightning kontakten istället. just för att få 7:an tunnare. Hoppas på detta. Dock så är det mååånga hörlurar som man inte kommer att kunna använda så länge det inte kommer en adapter som kommer vara stor och ful förmodligen.

 

16gb modellen säljs ju inte idag vad jag har fattat det som eller var det 32gb modellen?

 

Det är 32GB som inte finns utan det är bar 16,64 och 128GB modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
sssHUNT3Rss

Ja så var det ja. 32:an. Jag vet att det var någon utav dom mindre modellerna som var borta när jag köpte min 6:a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Hade jag valt mobil efter hårdvara så hade Samsung legat bättre till.

 

Men det gör jag inte, det är främst iOS som får mig att välja iPhone.

 

Men å andra sidan så ska jag ju varken maxa ut processorn eller korsa Amazonas med mobilen...

 

Det finns ju en aspekt till av att vara trogen ett OS och det är att ett byte hade inneburit att jag fått köpa alla appar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus att den som släppte sin telefon sist har förmodligen vassare prylar under huven. Just då. Man kan ju inte byta bara för att någon släpper en ny variant som för tillfället är bättre. Köp det du gillar och kör med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Iphone 7, vassare än galaxy s7?

 

Ingen... Båda har ordentligt rundade kanter.

 

iPhone-6-and-plus-sides.jpg

Samsung-GAlaxy-S7-Edge-design-intro-c.jp

 

whistle.gif:totaltgalen:

:hihihi:

 

- Bits din hund?

 

- Nej, den sticks. Det är en spets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...