Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inför försäljning av macar


Bexs

Rekommendera Poster

Hej,

Vet inte om detta hamnar i rätt kategori, vänligen flytta om så inte är fallet...

 

Jag är nu i full sjå med att sälja min gamla iMac, såklart vill jag ju vara säker på att allt är raderat från datorn innan jag släpper den i från mig.

 

Jag har cmd+r och valt radera skiva (på högsta nivån), är det något annat jag behöver göra?

När jag väljer installera OSX så vill den ju ha mitt apple id, men det vill jag ju inte skriva in om jag skall göra mig av med datorn. Hur brukar ni göra och är det något mer jag behöver tänka på?

 

 

Fråga två är vad kan jag ta betalt för denna mac?

 

iMac 27"

sent 2009

Processor 2,8Ghz Intelcore i7

Minne 8 GB 1067 MHX DDR3

Grafik ATI Radeon HD 4850 512 MB

 

Lagring 1 TB

Minne 8 GB

 

Tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej,

Vet inte om detta hamnar i rätt kategori, vänligen flytta om så inte är fallet...

 

Jag är nu i full sjå med att sälja min gamla iMac, såklart vill jag ju vara säker på att allt är raderat från datorn innan jag släpper den i från mig.

 

Jag har cmd+r och valt radera skiva (på högsta nivån), är det något annat jag behöver göra?

När jag väljer installera OSX så vill den ju ha mitt apple id, men det vill jag ju inte skriva in om jag skall göra mig av med datorn. Hur brukar ni göra och är det något mer jag behöver tänka på?

 

 

Fråga två är vad kan jag ta betalt för denna mac?

 

iMac 27"

sent 2009

Processor 2,8Ghz Intelcore i7

Minne 8 GB 1067 MHX DDR3

Grafik ATI Radeon HD 4850 512 MB

 

Lagring 1 TB

Minne 8 GB

 

Tacksam för hjälp.

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.519793/sa-raderar-du-sakert-infor-forsaljningen/sida/2/sa-rensar-du-din-mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...