Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 6 skruvar reservdelar


patriknilsson71

Rekommendera Poster

patriknilsson71

Hej!

Har satt i en ny laddkabel i min iPhone 6

Efteråt så fungerade inte högtalaren och har satt i en ny sådan med nu

Fortfarande inget ljud så frågan är om skruvarna till reservdelarna är av stor vikt då jag tappade bort några.

Alla delar jag bytt är helt nya men jag får inget ljud från den om inte headsetet är i.

 

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tror jag svarade i din andra tråd också men vet inte om du testade det jag skrev. Har du provat så hörlurskontakten är hel? När telefonen är igång och upplåst och du trycker på volymknapparna. Visar den då att du ändrar volymen för ringsignal eller indikerar den att hörlurar är isatta även om du inte har några hörlurar i?

 

Jag tror fortfarande på dåliga delar alternativt dålig kontakt någonstans. Skruvarna bör inte vara avgörande här även om alla skruvar fyller en funktion och det är viktigt att du inte har satt tillbaka fel skruv på fel ställe då de är olika långa och tjocka och kan skada saker under om den går ner för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patriknilsson71

Hej

Hörlurskontakten fungerar har testat det

Har provat med en ny högtalare också men får inte ut nåt ljud.

Inga skruvar på fel ställe har dock tappat två till högtalaren men den sitter ordentligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Ibland så kan den nya kontakten ha en tunn hinna precis ovanför kontaktytor där piggarna från högtalaren gör kontakt.

prova att gnugga lite lätt på dessa ytor, se även till att piggarna från högtalaren inte är för intryckta och att de når hela vägen

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patriknilsson71

Ibland så kan den nya kontakten ha en tunn hinna precis ovanför kontaktytor där piggarna från högtalaren gör kontakt.

prova att gnugga lite lätt på dessa ytor, se även till att piggarna från högtalaren inte är för intryckta och att de når hela vägen

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...