Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej radera bilder från iphone med bildinsamling


ppralin

Rekommendera Poster

Har tidigare alltid raderat bilder från iphone efter att ha fört över dem till datorn med bildinsamling men plötsligt finns ingen radera-knapp i programmet.

Vart har den tagit vägen och vad göra åt det?

 

ihpone 4s

ios 9.2.1

bildinsamling 6.6

osx 10.10.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar väl att du har fört över dom med iTunes?

För den funktionen har inte Bildinsamlingen.

Så för att ta bort bilder du fört över till din iPhone använder du samma program för att ta bort också och i detta fall iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar väl att du har fört över dom med iTunes?

För den funktionen har inte Bildinsamlingen.

Så för att ta bort bilder du fört över till din iPhone använder du samma program för att ta bort också och i detta fall iTunes.

Jag menar vad jag skriver.

Bildinsamling hämtar alldeles utmärkt hem bilder till datorn och tills alldeles nyligen har det funnits en knapp för att radera bilder också men den är nu borta och det är en förklaring/lösning på detta jag efterfrågar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tidigare alltid raderat bilder från iphone efter att ha fört över dem till datorn med bildinsamling men plötsligt finns ingen radera-knapp i programmet.

Vart har den tagit vägen och vad göra åt det?

 

ihpone 4s

ios 9.2.1

bildinsamling 6.6

osx 10.10.5

 

 

Jag menar vad jag skriver.

Bildinsamling hämtar alldeles utmärkt hem bilder till datorn och tills alldeles nyligen har det funnits en knapp för att radera bilder också men den är nu borta och det är en förklaring/lösning på detta jag efterfrågar.

 

Och förklaringen är att du inte kan lägga in bilder på din iPhone med Bildinsamling. Du har lagt in dom med iTunes och då tar du bort dom med iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tidigare alltid raderat bilder från iphone efter att ha fört över dem till datorn med bildinsamling men plötsligt finns ingen radera-knapp i programmet.

 

(Min markering av ordet "till")

 

 

Och förklaringen är att du inte kan lägga in bilder på din iPhone med Bildinsamling. Du har lagt in dom med iTunes och då tar du bort dom med iTunes.

 

Det är frågan om bilder tagna med telefonens kamera och då har Bildinsamling alltid fungerat för att föra över bilderna TILL datorn.

 

När jag gjort det så får jag frågan om jag vill ta bort bilderna på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är borttagen för att man ska använda iCloud Bildbibliotek och ta bort bilder med programmet Bilder.

 

Jag har symbolen för att ta bort som försvinner när jag ansluter min telefon.

Eftersom jag använder iCloud Bildbibliotek drar jag slutsatsen att det är därför den försvinner.

 

post-45175-0-08683200-1455303169_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Och förklaringen är att du inte kan lägga in bilder på din iPhone med Bildinsamling. Du har lagt in dom med iTunes och då tar du bort dom med iTunes.

Nu var det ju inte det du skriver jag skulle göra.

Du är säkert kunnig på många sätt men eftersom du varje gång jag stött på dig gör en massa egna antaganden (felaktiga) och lämnar kategoriska (felaktiga) svar så vill jag be dig att framöver sluta "hjälpa" mig. Tack för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Min markering av ordet "till")

 

 

Det är frågan om bilder tagna med telefonens kamera och då har Bildinsamling alltid fungerat för att föra över bilderna TILL datorn.

 

När jag gjort det så får jag frågan om jag vill ta bort bilderna på telefonen.

Exakt så har det alltså fungerat för mig tidigare också, men nu är alltså raderaknappen borta och någon fråga om att radera kommer inte heller…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ju inte det du skriver jag skulle göra.

Du är säkert kunnig på många sätt men eftersom du varje gång jag stött på dig gör en massa egna antaganden (felaktiga) och lämnar kategoriska (felaktiga) svar så vill jag be dig att framöver sluta "hjälpa" mig. Tack för det.

 

Inget konstigt med att jag tolkade din fråga något som Telly82 redan påpekat.

Du kan inte förhindra mig att svara på dom frågor som ställs i forumet och det är helt upp till dig att ignorera dom. Men svara kommer jag i fortsättningen att göra för det kan komma till gagn för andra.

 

Mycket riktigt som jag misstänkte. Bildinsamling känner av ifall det är en enhet som är har iCloud Bindbibliotek påslaget.

För med min iPhone som det är påslaget finns inte möjligheten att manuellt radera bilder utan det ska man göra med programmet Bilder.

 

Med min iPad som inte har det påslaget finns möjligheten som det går att se på denna bild.

 

post-45175-0-60791700-1455372852_thumb.png

 

Vad du gör med denna information är helt upp till dig och förhoppningsvis så kommer den att hjälpa någon annan som är mer tacksam :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inget konstigt med att jag tolkade din fråga något som Telly82 redan påpekat.

Du kan inte förhindra mig att svara på dom frågor som ställs i forumet och det är helt upp till dig att ignorera dom. Men svara kommer jag i fortsättningen att göra för det kan komma till gagn för andra.

 

Mycket riktigt som jag misstänkte. Bildinsamling känner av ifall det är en enhet som är har iCloud Bindbibliotek påslaget.

För med min iPhone som det är påslaget finns inte möjligheten att manuellt radera bilder utan det ska man göra med programmet Bilder.

 

Med min iPad som inte har det påslaget finns möjligheten som det går att se på denna bild.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-02-13 kl. 15.11.09.png

 

Vad du gör med denna information är helt upp till dig och förhoppningsvis så kommer den att hjälpa någon annan som är mer tacksam :) :) :)

Det står dig naturligtvis fritt att göra vad du vill på din fritid men men man måste ju inte besvara/kommentera allt. Felaktiga svar är knappast till nytta för någon eller något att känna tacksamhet för så kanske vore det att föredra att du läser ordentligt först och sedan funderar på om du verkligen har något att tillföra i ämnet.

I det här fallet kom du ju till sist något på spåret så du kan ju när du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står dig naturligtvis fritt att göra vad du vill på din fritid men men man måste ju inte besvara/kommentera allt. Felaktiga svar är knappast till nytta för någon eller något att känna tacksamhet för så kanske vore det att föredra att du läser ordentligt först och sedan funderar på om du verkligen har något att tillföra i ämnet.

I det här fallet kom du ju till sist något på spåret så du kan ju när du vill.

 

Som tur är bestämmer du inte ifall jag besvarar eller inte. :) :) :)

Passar det inte vet du var dörren finns ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...