Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

program för att skapa tryck på tröjor


jojongo

Rekommendera Poster

Hej! Jag är ute efter ett grafiskt program där jag kan skapa texter och grafiska bilder för att sedan kunna skicka på tryck på tröjor. Det ska alltså hålla professionell kvalité för att kunna säljas.

Vad ska jag använda för program till detta? Helst inte snordyrt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilken typ av tryckteknik du ska använda dig av. Det går att trycka med både vektor-bilder och pixelbilder som motiv.

 

Vektorbilder brukar ha begränsningar i storleken på mellanrum och små detaljer i motivet.

 

Pixelbilder behöver ju naturligtvis tillräckligt hög upplösning för att bli bra i trycket.

 

Ditt tryckeri kan hjälpa dig med mer information.

 

 

De klassiska programmen för att skapa vektorgrafik och pixelgrafik är ju illustrator och photoshop från Adobe. Det finns förmodligen billigare program än dessa som kan göra samma sak.

Ska du använda ett foto som motiv går det bra att spara från vilket photoprogram som helst så länge bilden är tillräckligt stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilken typ av tryckteknik du ska använda dig av. Det går att trycka med både vektor-bilder och pixelbilder som motiv.

 

Vektorbilder brukar ha begränsningar i storleken på mellanrum och små detaljer i motivet.

 

Pixelbilder behöver ju naturligtvis tillräckligt hög upplösning för att bli bra i trycket.

 

Ditt tryckeri kan hjälpa dig med mer information.

 

 

De klassiska programmen för att skapa vektorgrafik och pixelgrafik är ju illustrator och photoshop från Adobe. Det finns förmodligen billigare program än dessa som kan göra samma sak.

Ska du använda ett foto som motiv går det bra att spara från vilket photoprogram som helst så länge bilden är tillräckligt stor.

 

Tack, photoshop kan jag lite men inte illustrator, kanske jag klarar mig med photoshop?

ska göra rätt enkla grejer, texter och grafik liknande det här: (exempel bara) https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiVybuTiu3KAhXlAJoKHcD_DvcQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.dreamstime.com%2Fillustration%2Falmond.html&psig=AFQjCNHx6i6I_QEF3LLpeEV7dHbp1-PkMA&ust=1455189664321907

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Älvsjömässan för några år sedan såg jag i en monter ett företag som överförde tryck på bommulströjor genom att värma fast bilderna med strykjärn. Resultatet blev perfekt, men jag undrar hur det ser ut efter några tvättar. Det är nog inte det du är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kanske fel person att fråga, eftersom de tygtryck jag jobbar med är en aningen större i skala ;) , med Adobes grejor verkar vara standard på Macen. Vill man betala betydligt mindre, kan kika på Affinity Photo och Affinity Designer.

 

post-4305-0-66243100-1455103736.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Älvsjömässan för några år sedan såg jag i en monter ett företag som överförde tryck på bommulströjor genom att värma fast bilderna med strykjärn. Resultatet blev perfekt, men jag undrar hur det ser ut efter några tvättar. Det är nog inte det du är ute efter.

 

Nej så gjorde jag när jag var liten, är ute efter proffstrycka t-shirts :) tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kanske fel person att fråga, eftersom de tygtryck jag jobbar med är en aningen större i skala ;) , med Adobes grejor verkar vara standard på Macen. Vill man betala betydligt mindre, kan kika på Affinity Photo och Affinity Designer.

 

attachicon.gifLuftskepp, Lundström Design.jpg

 

Du är nog helt rätt person, jag vill trycka upp i stor skala för försäljning, är bara på planeringsstadiet än men det är målet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du är nog helt rätt person, jag vill trycka upp i stor skala för försäljning, är bara på planeringsstadiet än men det är målet :)

Du kan rita och spara ut vektorgrafik även från photoshop.

 

Se bara till att du har koll på begränsningarna med just den tryckmetod du ska använda. Be ditt tryckeri om information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan rita och spara ut vektorgrafik även från photoshop.

 

Se bara till att du har koll på begränsningarna med just den tryckmetod du ska använda. Be ditt tryckeri om information.

Ok tack! Då får det bli photoshop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...