Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stulen iPhone 6, lite frågor


Mrjat

Rekommendera Poster

Och då får vi hopps på att han stängde av telefonen för att sälja den om några dagar, då han kommer inse att skiten är spärrat på alla sätt, eller har jag fel?

 

Det kan bli så att det är köparen som märker att han köpt en tegelsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det kan bli så att det är köparen som märker att han köpt en tegelsten.

O därefter hamnar den hos polisen eller något, och att säljaren förmodligen får en arg köpare efter sig:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O därefter hamnar den hos polisen eller något, och att säljaren förmodligen får en arg köpare efter sig:)

 

Man kan alltid hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
iPhoneReservdelar.se

bara att förtydliga IMEI låsning innebär att telefonens unika IMEI inte tillåts uppkoppling mot masten, det är inget som laddas in i telefonen på något sätt utan genom ett samarbete med operatörerna så tillåts inte spärrad IMEI koppla mot masten.

Tyvärr är inte detta samarbete så täckande så oftast spärras telefonen bara i sverige, i bästa fal i norden, men funkar fin fint i t.ex. tyskland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara att förtydliga IMEI låsning innebär att telefonens unika IMEI inte tillåts uppkoppling mot masten, det är inget som laddas in i telefonen på något sätt utan genom ett samarbete med operatörerna så tillåts inte spärrad IMEI koppla mot masten.

Tyvärr är inte detta samarbete så täckande så oftast spärras telefonen bara i sverige, i bästa fal i norden, men funkar fin fint i t.ex. tyskland

Precis det jag har uppfattat också, enligt min kompis så hittade hans kompis en telefonen i sir lanka, när han var i Japan. Det gick inte på något sätt att ringa osv, när han skulle låsa upp den i sir lanka så hittade bolaget ägaren i Japan och kunde därav inte låsa upp telefonen...

Vad jag mer har hört samt från telenors kundtjänst så är den låst över hela världen, vet ej om det är sant men jsg får hoppas på det bästa att den inte går att använda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...