Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Advokater gnuggar händerna över "fel 53"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Sånt fjant, lämna in hos Apple istället och slipp ovanstående...?

 

Varför ska "tredjepart" ens blandas in liksom? Lika korkat som att köpa en laddare för iPhone från "tredjepart" och förvänta sig samma kvalité för 49kr som hos Apple kostar 199kr...

 

Förstår inte varför vissa människor alltid snålar när det gäller elektronik dom sen värderar högre än deras mamma... Gör om gör rätt redan från början...

 

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag har köpt rätt många ostmackor som smakat skit trots att de kostat närmre hundralappen. Just saying...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt fjant, lämna in hos Apple istället och slipp ovanstående...?

 

Varför ska "tredjepart" ens blandas in liksom? Lika korkat som att köpa en laddare för iPhone från "tredjepart" och förvänta sig samma kvalité för 49kr som hos Apple kostar 199kr...

 

Förstår inte varför vissa människor alltid snålar när det gäller elektronik dom sen värderar högre än deras mamma... Gör om gör rätt redan från början...

 

 

:totaltgalen:

Det är nog bara en tidsfråga innan det blir som med bilar. Förr så försökte tillverkarna tvinga bilägarna till märkesverkstäderna, för annars så försvann garantin. Det går inte längre, så länge verkstäderna är auktoriserade. Och de får inte hindra en verkstad från att auktorisera sig heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara en tidsfråga innan det blir som med bilar. Förr så försökte tillverkarna tvinga bilägarna till märkesverkstäderna, för annars så försvann garantin. Det går inte längre, så länge verkstäderna är auktoriserade. Och de får inte hindra en verkstad från att auktorisera sig heller.

Jo, det kommer mer och mer sånt... Såg en länk om en ny arbetsgrupp, om “rätten av få reparera allt”. La den i tidningstråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt rätt många ostmackor som smakat skit trots att de kostat närmre hundralappen. Just saying...

 

Mat och elektronik är inte riktigt samma sak.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara en tidsfråga innan det blir som med bilar. Förr så försökte tillverkarna tvinga bilägarna till märkesverkstäderna, för annars så försvann garantin. Det går inte längre, så länge verkstäderna är auktoriserade. Och de får inte hindra en verkstad från att auktorisera sig heller.

 

Det är ju lite detta jag vill komma till - företag som vill auktorisera sig - Låt dom få bli auktoriserade av Apple, så dom använder rätt teknik och utrustning - då ingår dom ju i samma nivå som Apple, och omfattar inte längre "tredjepart" stämplen...

 

Men jag förstår liksom inte idén med att vilja byta ut/laga något man inte är 100% på? Jag har aldrig fixat en iPhone, men jag försöker inte heller liksom... Det är bara dumt mot kunden och stöld av kundens pengar och tillit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer ibland att jag får in telefoner på garantireparation med diverse tokiga fel på som visar sig ha fått exempelvis skärmen bytt tidigare hos någon skojare på hörnet.

Ska Apple då behöva stå till svars för skojaren på hörnets tidigare bristfälliga reparation med suspekta reservdelar som inte har kalibrerats ihop med telefonen?

 

Antar att samtliga tillverkare har samma problem med de här mobilskojarna.

Inte lätt heller för kunderna att veta om det inte är en auktoriserad riktig reparation som utförts när hela skyltfönstret är fullt med Apple loggor hos skojaren på hörnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag förstår liksom inte idén med att vilja byta ut/laga något man inte är 100% på?

Hur då menar du?

Personerna som lagar prylar med piratdelar?

Eller företaget (Apple i detta fallet) som inte vill reparera saker lagade med piratdelar?

 

I det förstnämnda fallet är det väl snålhet som gör att de satsar på piratdelar.

 

I det sistnämnda fallet är det ju en risk. Piratdelen kan ju faktiskt orsaka skada på andra delar av prylen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer ibland att jag får in telefoner på garantireparation med diverse tokiga fel på som visar sig ha fått exempelvis skärmen bytt tidigare hos någon skojare på hörnet.

Ska Apple då behöva stå till svars för skojaren på hörnets tidigare bristfälliga reparation med suspekta reservdelar som inte har kalibrerats ihop med telefonen?

 

Antar att samtliga tillverkare har samma problem med de här mobilskojarna.

Inte lätt heller för kunderna att veta om det inte är en auktoriserad riktig reparation som utförts när hela skyltfönstret är fullt med Apple loggor hos skojaren på hörnet.

 

Det som är det hemska mot kunden ju - hen tror att deras iPhone blivit fixad hos Apple för stället hade stora "Apple" klistermärken på fönstret, och när det då inte fungerar skyller hen på att Apple inte är bra för dom förstörde för hen och sen tappar hen tillit och berättar för alla sina vänner vad Apple gjort och sen köper alla Samsung istället.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur då menar du?

Personerna som lagar prylar med piratdelar?

Eller företaget (Apple i detta fallet) som inte vill reparera saker lagade med piratdelar?

 

I det förstnämnda fallet är det väl snålhet som gör att de satsar på piratdelar.

 

I det sistnämnda fallet är det ju en risk. Piratdelen kan ju faktiskt orsaka skada på andra delar av prylen.

 

Är man inte 100% på vad man gör, borde man låta bli menar jag... Tredjepart/pirat-ställen som försöker göra något de egentligen inte vet något om. Bara för att jag har en kastrull i mitt kök kallar jag mig inte för kock... Det krävs utbildning och erfarenhet för att nå dit, men människorna som försöker sig på att byta ut/laga saker dom inte borde, dom tror redan dom är 3 stjärniga michelin-kockar typ...

 

- Det är inte Apples ansvar vad pirat-ställena gör med deras produkt. Det är kundens ansvar då det är kundens val. Inte Apples.

 

Går jag in till en garnaffär och säger åt dom att fixa ett hål i min tröja jag köpt på H&M, kan jag inte gå tillbaka till H&M och lämna tillbaka den och tro att jag får pengarna tillbaka då den inte längre är i samma skick... Eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Mat och elektronik är inte riktigt samma sak.... ;)

Bara för att jag har en kastrull i mitt kök kallar jag mig inte för kock... Det krävs utbildning och erfarenhet för att nå dit, men människorna som försöker sig på att byta ut/laga saker dom inte borde, dom tror redan dom är 3 stjärniga michelin-kockar typ...

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:hihihi:

 

haha visste du skulle gilla min analogi... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Fel 53” dödar din Iphone – utan förvarning

 

"Han uppmanar konsumenter som drabbats av problemet att lämna in en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.

– Det vore intressant att få Apples ansvar i denna fråga rättsligt prövat, säger Magnus Karpe."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...