Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med musikprogram Uppdatera från Lion till El Capitan


SickFucker

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Hm vet inte riktigt ens hur jag skall formulera denna fråga/fundering? så här har ni en trögskalle, men hoppas det är ok. haha

 

Men så här är det! Jag har inte vågat uppdatera min mac från lion till något nyare operativsystem då det sist för mig blev en massa tjorv med mjukvarusynthar och musikprogram då jag uppdaterade till mavericks. Många av de låtar jag gjort och mjukvarusynthar musikprogam stödjes ej med Mavericks och var om ja inte minns fel tvungen att ha nyare program (garageband,logic pro). Om ja inte minns fel (länge sedan detta) så var det något med att musikprogrammen stödjer ej 32 bit.. (hm 32 och 64) något ? haha lär ju låta helt trögt detta! men ja haha letar t.o.m i min hjärna för att kunna formlera en vettig fråga på min fundering, Skulle någon vänlig här på forumet kunna hjälpa mig här reda ut det jag förmodligen funderar över? Vad är risken om jag uppdaterar till el capitan va gäller musikprogram mjukvarusynthar, 32 och 64 bits stöd. kan man på någotvis ställa in datorn och växla mellan 32 och 64? Vill kunna öppna gamla låtar med vissa synthar liksom och att jag nu inte får problem med att öppna dem filerna om ja uppdaterar till el capitan..

 

hehe En snubbe som förmodligen ej är så hajj på mac

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för skäl till att uppgradera?

Om du inte har något tungt vägande skäl så fortsätt kör på det du känner till och som bevisligen fungerar, dvs Lion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar ja kunde öppna alla låtar via en dator.. jag har 2 mac i huset och en del låtar kan ja öppna på denna. och andra låtar på ( den andra datan ) som jag har yosemite på. vore smidigt om allt funkade på en data. Tror jag förra året provade koppla samman båda datorerna och öppna den vägen genom delning. men har för mig det funkade segt. och tycker nätet ha börjat krångla på denna med lion så mycke... nu är de väl förvisso inte så att nätet och de är de allra viktigaste. men önskade de fanns nån smidig lösning. får flytta rund ljudkort o.s.v mellan dator.. lite sånt där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade just att starta Logic Pro 9 med El Capitan och det fungerar. Det blir 32 bitars läge men som sagt, det verkar fungera. Använder dock inte programmet, köpte det mest av nyfikenhet för några år sen.

 

Det mest praktiska är i alla fall att ha allt samlat under samma konfiguration på en och samma dator. Det blir bara tjorvigt att hålla reda på olika versioner av en låt på olika datorer med olika konfiguration. Till slut vet man inte vad man gjorde med den och den låten, vilken version man hade lagt på ett speciellt reverb på spår 3 osv. Satsa på det senaste och gör det fullt ut på en dator är mitt tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar ja kunde öppna alla låtar via en dator.. jag har 2 mac i huset och en del låtar kan ja öppna på denna. och andra låtar på ( den andra datan ) som jag har yosemite på. vore smidigt om allt funkade på en data. Tror jag förra året provade koppla samman båda datorerna och öppna den vägen genom delning. men har för mig det funkade segt. och tycker nätet ha börjat krångla på denna med lion så mycke... nu är de väl förvisso inte så att nätet och de är de allra viktigaste. men önskade de fanns nån smidig lösning. får flytta rund ljudkort o.s.v mellan dator.. lite sånt där..

Om du har samma mjukvara på datorerna ska det inte vara några problem att öppna gamla filer med nyare versioner av samma program på en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...