Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur mycket bilder ryms det på 32 gb


big peter

Rekommendera Poster

Hej!
Funderar seriöst att köpa en padda med 32 gb minne, frågor hur mycket utrymme tar systemet och om jag köper en sladd för sd kort hur kommer bilderna att se ut på paddan?? 1000 Tack (som vanligt)

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt är ett snöre?

 

En helt omöjlig fråga att ge ett precist svar eftersom du inte specificerar vilken kamera bilderna är tagna med.

Vet man kameran så vet man upplösningen och då går det att räkna ut ungefär hur stora bilderna blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplösningen är 12 miljoner, hoppas det hjälper!

12 miljoner pixlar? I 48-bitars TIFF? RAW? JPEG?

eller

12 miljoner bytes? kilobytes?

eller

Vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplösningen är 12 megapixel kör i jpg, undrar fortfarande på min fråga ang. platsen för systemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 9 tar ca 4GB av utrymmet och räkna med att senare versioner inte blir mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, frågan om sladden och SD kort kvarstår, hur visas bilderna på paddan och i vilken upplösning??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iPad räcker inte långt, varför vill du ha bilderna på en iPad?

Varför inte gå in till en Appleåterförsäljare och prova hur dina bilder ser ut.

 

Jag fotar i bland med min gamla iPad 2 och tycker de ser bra ut.

Men som lagringsmedia är en Ipad inte mycket att ha, låter Bildström ta hand om dem och lägga dem i min IMac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Funderar seriöst att köpa en padda med 32 gb minne, frågor hur mycket utrymme tar systemet och om jag köper en sladd för sd kort hur kommer bilderna att se ut på paddan?? 1000 Tack (som vanligt)

Peter

Det är lite som lappen sa - hur långt är ett snöre? Dvs det beror helt på hur stora bilderna är. Inte bildstorlek, utan filstorlek. Men om man tar en vanlig skrivbordsbild på 1920x1200px. Har en folder med 205 bilder som tillsammans ligger på ≈ 92MB. Ngn bild är bara ≈ 100KB, ngn annan 1.5MB och en tredje ligger på 2.5MB. Så säg 2,5MB.

 

1 GB är 1024MB (tror Apple räknar metriskt, så det är 1000 då).

32GB = 32768MB, så om bilderna är:

2.0MB/st =16384 bilder.

2.5MB/st =13107 bilder.

4.0MB/st = 8192 bilder.

osv...

 

Passa på att köp ett 64GB-kort istället. De är inte så jättedyra längre. (fr 149,-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni verkar ha missförstått mig, vill alltså ha paddan för att kunna se bilderna och att ta bort de som inte är bra, undrar fortfarande om sladden till paddan och sd kortet hur blir bilderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni verkar ha missförstått mig, vill alltså ha paddan för att kunna se bilderna och att ta bort de som inte är bra, undrar fortfarande om sladden till paddan och sd kortet hur blir bilderna?

 

Hur bilderna blir? Beror helt på vilken upplösning kameran har och den iPad du tänkt titta på bilderna med.

 

Om det går? Apple har alltid svaret :)

 

https://support.apple.com/en-us/HT202037

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...