Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 6 ljud problem


patriknilsson71

Rekommendera Poster

patriknilsson71

Hej!

Har precis bytt laddkabeln i min iPhone.

Det var inga problem och den funkar att ladda när jag fått ihop den.

 

Problemet är att det inte kommer något ljud ur den om jag inte har hörlurar i.

 

Har googlat problemet och det mesta tyder på skit i kabelkontakten. Men eftersom den är helt ny tror jag inte det.

Allt är uppdaterat och har gjort en fabriksåterställning efter kontaktbytet.

 

Kan ju var nån högtalare som gått sönder och som jag förstått finns det en samtalshögtalare och en högtalare.

 

Vilken används till vad och vilken kan vara sönder.

 

Samtalshögtalaren är man ju inte på när man plockar isär telefonen

Men den andra högtalaren måste ju plockas bort när man byter laddkontakt så kanske den gick sönder då.

 

Tacksam för hjälp

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar nästan som du omedvetet löser ditt eget problem här tolkar jag det som - om det nu är så att det har blivit problem när du skruvat isär iPhone, är det kanske bäst om du gör samma sak igen och kollar så allt sitter där det ska - fast kanska hos något företag/proffs som kan se om det blivit något fel vid förra gången typ?

 

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patriknilsson71

Jag har redan satt ihop den en ytterligare gång och det ser ut som att allt sitter som det ska.

 

Frågan är om någon av dem två högtalarkomponenter har gått sönder och i såfall vilken.

 

Vad är dem olika funktionerna på dem, dem sitter ju på två helt olika ställen

 

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtalshögtalaren är den som sitter ovanför skärmen som du har vid örat när du pratar i telefon. Den andra högtalaren är ju för ringsignal, musik och liknande. Det låter ju som att du har problem med den som sitter där nere vid laddkontakten. Om allt sitter som det ska så tolkar jag det som att högtalare har gått sönder och den skall bytas.

 

Alternativt är delen du har satt dit trasig och kontakten för hörlurar indikerar att det sitter hörlurar i hela tiden. Men detta kan du enkelt kontrollera genom att ändra volymen när telefonen är igång, den visar ju då om det sitter hörlurar i som du ändrar volymen på eller om det är på högtalaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patriknilsson71

Ok tack

Har testat nu och det är nog högtalaren som är tradig

Får köpa en ny, dem kostar ju som tur är inte så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...