Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ominstallation av OS, problem!


BSV

Rekommendera Poster

Hej,

 

Min hd började låta illa och hel datorn började lagga för 2 dagar sedan.

 

Jag tog back up på mina filer som jag ville ha kvar, gjorde en bootbar usb och gick edan till butiken och köpte en 120 gb ssd disk.

 

Satte in disken och in med usbt och började med installationen, allt bra och såg ok ut men sen börjar det tråkiga...

 

Alla sätt jag försöker få in OSX på disken misslyckas och installationen fryser. Jag har som sagt föröskt med en mac boot usb med el captain, gjort 2 usb diskar med transmac från en pc en med el captan och en med yosimite, har även satt in min dvd som jag fick med datorn(2010) och även denna fryser vid installationen...och även laddat ner en kopia via wifi men det hänger fortfarande sig.

 

Är inte disken kompatibel, är det något annat man behöver göra eller finns det någon förklaring till varför detta inte funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fryser är att stapeln inte rör sig alt minuterna står stilla typ 30 min kvar i 2 timmar ex.

 

Igår kväll körde jag ett försök via nätverk, nedladdningen gick bra men installationen var fortfarande inte klar efter hela natten, inget fel meddelande utan det händer bara inget på evigheter. En ominstallation ska väl inte ta 15 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du formaterat om hårddisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja via verktygsprogram i oss installation. "radera" sen hittar installations programmet disken så antar den är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, så lång tid ska det inte ta. Jag vet inte vad det är för fel. Men du kan testa att sätta SSD:n i ett externt kabinett och se om du kan installera på den då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått in osx nu, ssd disken trion 100 är inte kompatibel...provade med en annan och allt gick igenom första gg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...