Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågetecken vid start


D3100

Rekommendera Poster

Hej! Jag vet det finns flera olika trådar om detta och jag har gjort allt jag kunnat för att försöka lösa mitt problem mwn inget hjälper!!

 

Som sagt får jag upp den blinkande filen med frågetecken, jag trycker alt, cmd och r och får upp "OS X- verktygsprogram" försöker med allt där men inget funkar.

Jag köpte min MacBook Pro 2014 så ingen skiva har jag.

När jag trycker upp "skivverktyg" kommer endast "Disk0" "OS X Base System" upp och jag kan inte göra nånting.

 

Jag kan inte så mycket om Mac, vet varken vilken uppdatering eller nått jag har. Så mycket till hjälp kan jag vara...

 

Måste jag lämna in och betala flera tusen (ingen försäkring) eller går detta att lösa ändå?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förnodligen är hårddisken trasig, hör med en Appleverkstad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var bor du? Alltså vilken stad?

Kanske finns en "Macexpert" från forumet i närheten som kan ta en titt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Nyköping, närmaste Mac support är 1h härifrån och inte så lätt att åka dit itan körkort haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En partion? med namnet Disk0 låter ju snarare som att hårddisken visst hittas men ett duktigt korrupt filsystem förhindrar OSX att starta.


Radera hårddisken och dess partion och installera om OSX kan väl kanske vara värt att prova innan man tar sig till verkstan?


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl backup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur raderar man hårddisken och allt det där? Haha så mycket kunskap har jag..

Hann som tur är föra över allt viktigt till Icloud så det gör inget på den fronten, vill bara inte lägga ut tusenlappar på något man kanske kan fixa själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...