Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Cronjob för att automatiskt komprimera video?


sebastian

Rekommendera Poster

Hej!


Jag har en laptop som snurrar snow leopard med en webserver på.

Genom dropbox synkas video-filer direkt till servern. Jag skulle vilja att så fort en videofil laddas hem till den mappen så komprimeras den automatiskt.


Hur kan jag göra detta på bästa sätt? Jag har Apple Compressor om det skulle kunna användas, eller nåt annat kompressionsprogram. Kan jag använda Automator eller liknande för att trigga allt? Om det inte kan ske automatiskt när en fil hamnar i mappen, kanske kan man göra en check varje halvtimme och se om nya videofiler finns så skapas lo-res-versioner?


Idéer?


Tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det verkar vara för Aperture.

 

Jag har fått det att funka med mappkommando i Automator, men bara med de inbyggda Automator-videokomprimeringsvalen. Så när en fil läggs till i en mapp startas Automator, komprimerar filen och ger den ett nytt namn. Toppen! Men sedan jag kör Snow Leopard på servern så är valen för videokompression stenåldersgamla och enligt formatet "iPhone", "iPad" etc, inga avancerade val och ger stora filer med dålig kvalitet. Jag skulle vilja koppla ihop Compressor till detta eller ffmpeg eller liknande, men vet inte hur det funkar. Nån som kan ffmpeg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara för Aperture.

 

Ja? Och?

Jag skrev "liknande", det betyder naturligtvis att det inte passar som en handske i ditt fall.

Du får väl tänka litet själv och googla litet själv, eller hur? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...