Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetskopiering fungerar ej, Itunes vill bara återställa


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag tänkte säkerhetskopiera sonens iphone 4s i Itunes men när jag kopplar in den så finns bara valen att ställa in som ny eller från en säkerhetskopia. Jag vill som sagt bara säkerhetskopiera den.

 

Kopplar jag in min Iphone så är det inga problem.

 

Är det någon inställning i hans iphone jag måste göra först.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är att hans telefon är synkad med en annan dator. Man kan inte synka en telefon med flera datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.... Det är inte bra. Går det att lösa på något vis för alla min devices synkas med min Imac hemma som är liksom "moder"-datorn för hela familjen.

 

Jag har ingen aning om vilken annan dator som den kan ha synkats mot. Är det "kört" nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många nybörjarfrågor nu men när jag kollar i sonens telefon så är Icloud Säkerhetskopiering redan aktiverad så det verkar vara dit säkerhetskopian går.

 

Då borde jag väl kunna slänga hans nya telefon och välja att kopiera till den från Icloud? Gör jag det då UTAN att koppla telefonen till datorn för i Itunes verkar det inte gå att välja Icloud-kopian.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många nybörjarfrågor nu men när jag kollar i sonens telefon så är Icloud Säkerhetskopiering redan aktiverad så det verkar vara dit säkerhetskopian går.

 

Då borde jag väl kunna slänga hans nya telefon och välja att kopiera till den från Icloud? Gör jag det då UTAN att koppla telefonen till datorn för i Itunes verkar det inte gå att välja Icloud-kopian.

Ska du slänga hand nya telefon???

 

Vitsen med iCloud säkerhetskopia är att inte använda iTunes. Det går inte att återställa till en säkerhetskopia i iCloud med iTunes heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du slänga hand nya telefon???

 

Vitsen med iCloud säkerhetskopia är att inte använda iTunes. Det går inte att återställa till en säkerhetskopia i iCloud med iTunes heller.

 

Hur bör trådskaparen göra för att på bästa sätt lösa situationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur bör trådskaparen göra för att på bästa sätt lösa situationen?

Ärligt så förstår jag inte problemet längre.

Han vill säkerhetskopiera telefonen och nu när han konstaterat att den är det i iCloud så problemet löst.

 

Vad en till telefon har med saken att göra förstår inte jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag vill är att föra över allt han har från en gammal Iphone till en ny Iphone. Men problemet började med att jag inte kunde säkerhetskopiera hans gamla Iphone eftersom det valet inte kommer upp i Itunes.

 

Men sen visade det sig (tack vare er) att det verkar ha skett en säkerhetskopiering i bakgrunden till Icloud.

 

Jag har aldrig gjort det tidigare så jag undrar om det "bara" är att sätta in sim-kortet i hans nya Iphone och därifrån välja "hämta säkerhetskopia från Icloud"? Det är ett sidospår men jag skulle behöva veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag vill är att föra över allt han har från en gammal Iphone till en ny Iphone. Men problemet började med att jag inte kunde säkerhetskopiera hans gamla Iphone eftersom det valet inte kommer upp i Itunes.

 

Men sen visade det sig (tack vare er) att det verkar ha skett en säkerhetskopiering i bakgrunden till Icloud.

 

Jag har aldrig gjort det tidigare så jag undrar om det "bara" är att sätta in sim-kortet i hans nya Iphone och därifrån välja "hämta säkerhetskopia från Icloud"? Det är ett sidospår men jag skulle behöva veta.

Valet att återställa från iCloud säkerhetskopia får man när man startat upp en ny telefon.

Så har ni missar det är det bara att återställa telefonen och börja om.

Gå in i Inställningar - Allmänt - Nollställa och välj Radera allt innehåll och inst.

 

Sen när ni startar upp telefonen får ni valet att ställa in den som ny eller från iCloud säkerhetskopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälp. Efter massa sökande efter apple-id och andra grejer så visar det sig att den nya mobilen är operatörslåst så det är nästan löst. Måste förbi någon butik och låsa upp. Sen kanske allt fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälp. Efter massa sökande efter apple-id och andra grejer så visar det sig att den nya mobilen är operatörslåst så det är nästan löst. Måste förbi någon butik och låsa upp. Sen kanske allt fungerar.

 

Är den köpt från operatör efter 24 januari 2014 ska den inte vara operatörslåst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att simkortet är ogiltigt när jag försöker och den kan vara köpt innan det datumet. Iphone 5s från min pappa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att simkortet är ogiltigt när jag försöker och den kan vara köpt innan det datumet. Iphone 5s från min pappa.

 

Då är den operatörslåst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall du tar den till den operatör du nyttjar så kan du ofta få den upplåst. Jag tror jag betalade 450 kr hos Telia för detta. Hoppas det hjälper :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...