Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor kring "Integritetsskydd"


Manneman

Rekommendera Poster

Som jag nämnt det senaste året så är jag nybörjare på Mac. Först kring jul har jag börjat fördjupa mig en del för att, så småningom, kunna skippa allt vad Windows heter.

 

Så... det till den berör: "-Bare with me"

 

Har använt Transmission till de magnetlänkar jag har behövt använda. Har funkat toppen och gör fortfarande. Men varje gång jag startar datorn och sedan startar Transmission så kommer det upp i en ruta om jag vill tillåta eller neka anslutningar till Transmission. Hur går jag tillväga för att tillåta Transmission att hamna som "alltid tillåten"? Känner mig osäker och vill inte kladda till det för mycket innan jag vet.

 

Så här står det också i dialogrutan som kommer upp

 

"Om du klickar på Neka kan programmets beteende begränsas. Den här inställningen kan ändras i panelen Brandvägg i systeminställningen Säkerhet och integritet."
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är Transmission?

Har du en länk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.transmissionbt.com

 

Och för att följa alla tänkbara forumregler så påpekar jag att det endast används i lagliga syften. Det går ju faktiskt att dela ut eget material via fildelning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar > Säkerhet och integritet > Brandvägg > [lås upp] Brandväggsalternativ > Med plustecknet lägger du till Transmission och anger "Tillåt inkommande anslutningar".

 

PS. Du kan förresten passa på att slå på brandväggen om den inte redan är det, och du inte har någon annan brandvägg. Under Brandväggsalternativ kan du också med fördel välja "Aktivera dolt läge" så minskar risken för attacker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar > Säkerhet och integritet > Brandvägg > [lås upp] Brandväggsalternativ > Med plustecknet lägger du till Transmission och anger "Tillåt inkommande anslutningar".

 

PS. Du kan förresten passa på att slå på brandväggen om den inte redan är det, och du inte har någon annan brandvägg. Under Brandväggsalternativ kan du också med fördel välja "Aktivera dolt läge" så minskar risken för attacker.

 

Tackar för detta!

 

Jag misstänkte att det var så jag skulle göra men ville vara säker!

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm startade datorn efter viloläge på morgonen och satte igång Transmission. Samma ruta kom upp ialla fall... och inställningarna enligt förslaget är rätt.

 

Mest retsamt, allt fungerar ju. Ville mest slippa en extra dialogruta varje gång jag startar appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är gjort... samma symptom. Misstänker att det inte går att komma förbi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Transmission 2.84 i El Capitan 10.11.2 utan sådana problem (jag har SIP aktiverat). Testa att göra en säker start, håll nere skift vid uppstart. Efter att du har loggat in som vanligt, gör en normal omstart. Det kanske kan lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Jag lånar tråden. Är ny med Mac.

Jag tror mig ha avinstallerat 5kplayer. Men ändå ligger det kvar bland inkommande anslutningar.

Varför gör de det? Hur vet jag att programmet är helt borta?

 

 

Sk_rmavbild_2016_12_06_kl_17_48_48.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...