Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone full hela tiden efter uppdatering?


Srakan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag blir tokig snart! Har en Iphone 5S 16GB. Har nu i dagarna gjort en digital rensning och därmed återställt hela min mac book pro och uppdaterat alla mjukvaror i dator och mobil och även nu bestämt mig att köpa 200GB i icloud för att lägga alla mina 45 000 bilder där (haft på extern HD vilket varit nervigt och stressigt varje gång jag öppnat den).

 

Problemet (som jag inte vet vart det ligger, därav min utförliga förklaring i vad jag gjort ovan) är att min telefon nu är helt full hela tiden och det finns fanimej inget att radera för att frigöra utrymme! Jag raderar bilder, appar, meddelanden men den är full ändå. Vad är fel och vad kan jag göra? Innan allt detta hade jag 1,24 GB ledigt, nu har jag 0 oavsett vad jag gör. Har en känsla av att det har med icloud att göra. Tycker även störande att jag nu ser att jag har 45 000 bilder i min telefon, fast det är ju bara icloud.

 

Hjälp?!

 

/S

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du synkar dina bilder via iCloud så är det säkert det som gör att din telefon är full. Alla bilderna kommer att laddas ner till telefonen (även om det blir i lägre upplösning) och alltså kommer de att ta upp massor av plats.

 

Ett alternativ är ju att stänga av iCloud-bildbibliotek.

 

Tänk också på att om du har iCloud-bildbibliotek aktiverat och raderar bilder på telefonen så kommer de att raderas från alla dina enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du synkar dina bilder via iCloud så är det säkert det som gör att din telefon är full. Alla bilderna kommer att laddas ner till telefonen (även om det blir i lägre upplösning) och alltså kommer de att ta upp massor av plats.

 

Ett alternativ är ju att stänga av iCloud-bildbibliotek.

 

Tänk också på att om du har iCloud-bildbibliotek aktiverat och raderar bilder på telefonen så kommer de att raderas från alla dina enheter.

 

Tack för svar!! Det känns ju som att det är det som är problemet, men, om jag stänger av icloud, innebär det då att:

 

1. bilderna som syns i telefonen är endast lokala bilder, dvs inga icloudbilder är tillgängliga?

2. Om jag tar nya bilder, så läggs de enbart i telefonen? Och för att få dem till icloud hur gör jag då?

 

Och, vart avaktiverar jag icloud bildbibliotek? kan jag slå på och av det hur som helst? vill ju ha alla bilder i icloud men behöver ju inte åtkomst till dem via telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret på fråga 1 och 2 är ja.

 

Du kan ställa in iCloud-bildbibliotek genom att gå in i Inställningar > iCloud > Bilder > iCloud-bildbibliotek.

 

Det finns inget sätt att bara skicka bilderna från telefonen till molnet via iCloud. Så fort du slår på bilddelningen kommer telefon att synka alla bilder med molnet. Har du tur skickar den först upp bilderna i telefonen till molnet, men man vet ju aldrig.

 

Du kan testa att synka via Dropbox i stället. Du kan ställa in i Dropbox-appen att du vill att dina bilder ska sparas till molnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...