Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumflytt i morgon - forumet nere några timmar


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Yes, ser lite fulare ut när det ligger en "aktiv" rapport som inte är åtgärdad.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-01-14 kl. 16.07.24.jpg

 

Jepp men eftersom att det bara är vi moderatorer som ser det där så sa jag att det inte spelar så stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar droppskuggan från gamla menyn... Försvann den? :fundersam:

För den som vill ha i sin stillmall - om inte den läggs till igen, såklart.

#ipbwrapper > .nw-menu { box-shadow: 0 2px 8px rgba(0,0,0,.65); }
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ska flytta forumet till nya, fräscha servrar ...

Vet inte bara om det är jag...?, men trots att jag har snabbare nät nu, så känns sidorna lite segare att ladda in - tar längre tid mot innan. Känns som att det började efter flytten. :fundersam: Någon mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja. Samma upplevelse. Trots 100/100 fiber med så snabb svarstid att dörren öppnas innan någon knackat på. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Vet inte bara om det är jag...?, men trots att jag har snabbare nät nu, så känns sidorna lite segare att ladda in - tar längre tid mot innan. Känns som att det började efter flytten. :fundersam: Någon mer?

 

Bra, jag rapporterar det vidare. Jag vet att de sitter och trimmar in just prestanda nu efter flytten så alla synpunkter är viktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, jag rapporterar det vidare. Jag vet att de sitter och trimmar in just prestanda nu efter flytten så alla synpunkter är viktiga.

Aah, va bra. Ja, det känns som det både är längre svartid (från klick tills man ser att det börjar ladda), och även själva inladdningen. Kanske är fler/andra/nya externa script som skall laddas in först, i samband men nya menyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Aah, va bra. Ja, det känns som det både är längre svartid (från klick tills man ser att det börjar ladda), och även själva inladdningen. Kanske är fler/andra/nya externa script som skall laddas in först, i samband men nya menyn?

 

Kanske, men det borde mest påverka första laddningen sen ska det ju ligga cachat. Just cachen är en av sakerna de pillar på just nu, men exakt vad de gör vet jag inte än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Så, nu fick servern två extra processorkärnor (från två till fyra). Visst känns det lite bättre nu?

 

Men det finns fortfarande en del trimning kvar att göra så det kommer nog gå att snabba upp ytterligare lite grann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt, det är litet segare. (Nu har jag ju inte världens snabbaste internet, men i alla fall.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det riktigt, riktigt segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu fick servern två extra processorkärnor (från två till fyra). Visst känns det lite bättre nu?

 

Men det finns fortfarande en del trimning kvar att göra så det kommer nog gå att snabba upp ytterligare lite grann.

Tack, jo det är mkt snabbare - själva sidinladdningen. :yeahbaby: Det som är/känns segt nu är själva responstiden, el vad man skall kalla det för. Från det att man klickar på en länk till att sida reagerar på att börja ladda.

 

Gjorde ett par exempel med LiceCAP

grå + snurrar vänster är medans den väntar på svar.

 

MWF:

post-64246-0-93546900-1453195242_thumb.gif

 

MWF + tv.nu

post-64246-0-18180300-1453195263_thumb.gif

 

tv.nu reagerar snabbare, men tar iofs lite längre tid. Deras site är rätt tung. Var bara som exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag irriteras över den svarta bannern (Menyraden) och vill få bort den. Jag har stängt ner Safari och startat den igen men den ligger fortfarande där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lärt mig att inte dubbelposta, men det är något fel på sidan. Det tar extremt lång tid att öppna sidan och när jag klickar på SKICKA så händer ingenting, så jag lämnar sidan och går in på en annan exempelvis di.se som öppnar sig blixtsnabbt. När jag senare går in på MacWorld så ligger det dubbla poster. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag irriteras över den svarta bannern (Menyraden) och vill få bort den. Jag har stängt ner Safari och startat den igen men den ligger fortfarande där.

Menyraden låg där innan med - såg lite annorlunda ut bara. Denna är aningen större (högre i pixlar), men f ö ungf likadan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag irriteras över den svarta bannern (Menyraden) och vill få bort den. Jag har stängt ner Safari och startat den igen men den ligger fortfarande där.

Om du har en annonsblockerare kan du lägga till följande i ditt filter:

forum.macworld.se##DIV[class="nw-menu"]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du har en annonsblockerare kan du lägga till följande i ditt filter:

forum.macworld.se##DIV[class="nw-menu"]

Tack. Så kan det nog vara, men den nya ser fulare ut. När du säger "Lägga till följande i ditt filter" menar du då att öppna upp Terminal och klistra in din kod och sedan starta om Safari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Så kan det nog vara, men den nya ser fulare ut. När du säger "Lägga till följande i ditt filter" menar du då att öppna upp Terminal och klistra in din kod och sedan starta om Safari

Nej. Absolut inte. Vet du om du har laddat ned och installerat ett tillägg i Safari som blockerar annonser? Det jag frågar gäller Macar, inte Iprylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Nej jag har inget minne av att jag laddat ner något (Tillägg) som blockerar annonser.

 

Det jag har är det som dyker upp när jag i Safari- Inställningar-Tillägg ser att jag har ett AdBlock.

 

 

post-78308-0-83369000-1453212390_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Nej jag har inget minne av att jag laddat ner något (Tillägg) som blockerar annonser.

 

Det jag har är det som dyker upp när jag i Safari- Inställningar-Tillägg ser att jag har ett AdBlock.

Då har du en annonsblockerare. Om du klickar i rutan "Click me to show AdBlock's options" så bör du få möjlighet att anpassa Adblock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Så kan det nog vara, men den nya ser fulare ut.

Det ser ungf likadan ut - bara ngt större som sagt. Men den är bra att ha, och du har all login/ut osv... Den ligger ju inte i vägen direkt. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ungf likadan ut - bara ngt större som sagt. Men den är bra att ha, och du har all login/ut osv... Den ligger ju inte i vägen direkt. :ThumbsUp:

 

Jo, i och för sig spelar det ingen roll. Logga in har man ju kunnat göra utan svart bannner. Jag accepterar läget. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...