Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iphone 5c död efter batteribyte


linusjoe

Rekommendera Poster

tjenare! har en iphone 5c som blev glapp som fan i laddkontakten(ej smuts)

så ja köpte en ny ladd port samt ett batteri

 

lagade efter konstens alla regler, telefonen funkade men laddade inte(laddade men stog konstant på tex 1%)

 

så trodde nåt blev fel i laddporten, så skruvade ut å sen in igen, samma problem

 

så trodde porten gick sönder så köpte en helt ny, samma jävla problem, men nu helt slut ström i båda batterierna så den startar ej längre laddar bara.

 

så nu tänker ja att nåt annat är fel

 

men vad?

tacksam för svar

Mvh Linus johanss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat flera olika laddkablar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Det kan vara laddporten. Nu vet jag inte hur det ser ut i iPhone men på en Android lur fick jag använda förstoringsglas och smalaste lödspets för att få dit den. Det räcker att ett av de små guldpläterade kontaktblecken inte får kontakt så laddas inte batteriet. Så det är extremt viktigt att laddkontakten sitter exakt i position och att kontaktblecken inte är skadade på något vis och att de guldpläterade ytorna har bra kontakt med hanen på laddkabeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry missade det du skrev att den laddar. Får du fram någon Apple logga när du startar telefonen? Isåfall finns det hopp, jag tog över en 5C som vägrade boota, fast vid äpplet. Låg i soffan i 10 min och tryckte på alla knappar snabbt slumpmässigt i ca 10 min och till slut fick jag fram att den skulle anslutas till iTunes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
iPhoneReservdelar.se

Kan du ha skadat batterikontakten ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...