Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföra bilder till iphone från mac


Edsbyn

Rekommendera Poster

Hej. Jag tänkte överföra bilder till min iphone 6s från min macbook pro. Det var längesen jag använde itunes (jag har mest kört det mesta via icloud och således inte behövt koppla in telefonen i datorn och synca på traditionellt vis), så som jag mindes det kunde man helt enkelt klicka på fliken "bilder" och sedan välja vilket bibliotek man ville synkronisera till iphonen. Problemet är att fliken "bilder" inte ger mig denna valmöjlighet (se bilden). Hur gör jag?

iphone.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det har du iCloud Bildbibliotek påslaget och ska du ha tillgång till alla bilder som du har i datorn redan.

Då finns det ingen anledning att synka manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det har du iCloud Bildbibliotek påslaget och ska du ha tillgång till alla bilder som du har i datorn redan.

Då finns det ingen anledning att synka manuellt.

Tack för svar! Problemet är att långt ifrån alla bilder syncas då icloud-lagringen är full. Jag tycker det ändå är värt att ha denna funktion påslagen då åtminstone runt 100 bilder får plats. Måste jag alltså stänga av denna funktion för att kunna göra det jag efterfrågar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Problemet är att långt ifrån alla bilder syncas då icloud-lagringen är full. Jag tycker det ändå är värt att ha denna funktion påslagen då åtminstone runt 100 bilder får plats. Måste jag alltså stänga av denna funktion för att kunna göra det jag efterfrågar?

Ja det måste du eller köpa mer utrymme.

Jag köper 200GB för 29:- som är ett lätt val när man har 5 enheter som delar på utrymmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...