Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej starta min MacBook Pro, står enbart "skapa nytt lösenord&#3


Jeppsus

Rekommendera Poster

Hej,

Min kära trotjänare vill ej starta (2012:a). När man trycker på strömknappen ifrån avstängt läge tar det ett par tre minuter innan det kommer upp en skärmbild som säger " skapa nytt lösenord", man har då tidigare inte kommit till den vanliga inloggningsskärmen där man väljer användare och skriver in sitt lösenord.

Där ges det tre alternativ,

"jag har glömt lösenordet"

"Mitt lösenord fungerar inte för inloggning"

"Mitt tangentbord fungerar inte för mig när jag ska logga in"

 

Inget av de tre alternativen är ju problemet, det är ju att jag inte kommer förbi detta. In i datorn.

 

När man går vidare på någon av alternativen ombeds man skriva in sitt Apple-ID samt lösen varvid man får felmeddelandet att datorn inte är ansluten till wi-fi (har samma uppkoppling som alltid, hemnätverket) och att man ska gå till menyraden för att sätta igång wi-fi och att det inte går att använda iCloud innan dess.

 

Är det någon som har sett detta och vet vad man kan göra? Har googlat en massa men hittar ingen lösning. Tar tacksamt emot alla tips på åtgärder.

Tack på förhand!

/Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har alltid varit det, kollat att nätverket funkar på andra enheter. Hade inte ändrat något utan haft datorn på exakt samma ställe som vanligt när jag stängde av den utan att den har skadats Fysiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll ner skifttangenten när du startar och se vad som händer.

 

Har du nån annan mac med samma version av operativsystemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med trådat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska prova shift så fort jag kommer hem från jobb.

Har ingen annan Mac tyvärr. Finns det någon motsvarighet till "starta i felsäkert läge" eller är det shift-tangenten?

 

Japp, Har även provat med nätverkssladden i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skift som startar i "felsäkert läge" detr heter Säker Start, och du måste logga in, kommer du in, så låt det starta upp..gör sedan omstart normalt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha valt Apple-ID-lösen som inloggningsmetod.

Har du ändrat Apple-ID lösen nyligen?

 

Tveksamt om du kommer förbi detta utan uppkoppling mot iCloud för att synka datorns inloggningslösen med ditt Apple-ID lösen. För detta krävs internetuppkoppling som datorn säger att du saknar. Så försök lösa internetuppkopplingsproblemet efter du valt "Mitt lösenord fungerar inte för inloggning"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej,

 

Har en macbook air från 2012 och har samma problem sedan imorse. Datorn fungerade bra igår men laddade ur. Nu när jag startade den fick jag upp "skapa nytt lösenord" och har alltså inte ens möjligheten att logga in som vanligt... shiftstart fungerar ej då den bara återstartar hela tiden. Vad gör man nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst tråden innan ditt inlägg?

 

Följ instruktioner vid inlägg #8.

 

Det är ditt lösenord för iCloud som skall skrivas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...