Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Plexgear Moviesaver 600


poolnisse

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag köpte Plexgear Moviesaver 600 på Kjell&Co. Den kopplade jag mellan min gamla analoga Hi8 kamera och min nya Macbook med i7 processor och extra ramminne. Går bra importera i ca 5 minuter med sedan börjar den tappa signalen från kameran. Kommer lite gröna rutor i filmen. Känns som om det hela laggar. Kör med S-videokapel och ljudet separat. Vad är fel? :superirriterad: Någon mer som har samma problem?

 

Inte speciellt imponerad av bilden på datorn, jag har testat alla inställningar. Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag köpte Plexgear Moviesaver 600 på Kjell&Co. Den kopplade jag mellan min gamla analoga Hi8 kamera och min nya Macbook med i7 processor och extra ramminne. Går bra importera i ca 5 minuter med sedan börjar den tappa signalen från kameran. Kommer lite gröna rutor i filmen. Känns som om det hela laggar. Kör med S-videokapel och ljudet separat. Vad är fel? :superirriterad: Någon mer som har samma problem?

 

Inte speciellt imponerad av bilden på datorn, jag har testat alla inställningar. Tips?

Plexgear är Kjell & Co eget lågprismärke, dvs en no-name-produkt. Risk för billigt skräp med andra ord.

 

I alla fall står det i manualen på sid 30:

post-11001-0-42083400-1451771520.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plexgear är Kjell & Co eget lågprismärke, dvs en no-name-produkt. Risk för billigt skräp med andra ord.

 

I alla fall står det i manualen på sid 30:

attachicon.gifSkärmavbild 2016-01-02 kl. 22.51.31.png

Jag har även ändrat på den inställning oxå, blev ingen skillnad. Vet att det är skräp, men det var en ny modell. Kanske man skall skaffa http://www.scandinavianphoto.se/produkt/13537794/blackmagic-design/intensity-shuttle-thunderbolt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak som slog mig: Billiga prylar har svårt att hantera drop-outs på kamerainspelningen. Testar du samma sekvens om och om igen? Eller testar du flera olika band?

 

Om du spelar banden direkt till din TV, ser det OK ut då?

 

Själv kör jag med min gamla DV-kamera som har analog ingång. DV-kameran ansluts sedan med Firewire till Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Black magic-prylen är verkligen en toppgrej. Den väl även hdmi-ut så du kan driva en extra bildskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak som slog mig: Billiga prylar har svårt att hantera drop-outs på kamerainspelningen. Testar du samma sekvens om och om igen? Eller testar du flera olika band?

 

Om du spelar banden direkt till din TV, ser det OK ut då?

 

Själv kör jag med min gamla DV-kamera som har analog ingång. DV-kameran ansluts sedan med Firewire till Macen.

 

Ja när det blir en paus på bandet tar det en liten stund innan Moviesaver fångar in signalen. Men nu blinkar den inne i en och samma tagning. Jag skall testa med annat band. Tack för tipset! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om du kan få tag på ett rengöringsband till kameran. Eller om du redan har ett, så kör det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...