Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor om Cydia jailbreak på 9.1 m.m.


Colors

Rekommendera Poster

Såg just taig kommit med ett beta jailbreak på 9.1 och 9.2. Har lagt in det i telefonen så jag har tillgång till cydia däremot förstår jag inte så mycket då jag aldrig haft en Apple pryl före detta.

 

Cydia öppnar för att kunna lägga in alternativ appstore men är inte intresserad av det egentligen. Jag vill ha tweaks istället. Alltså öppna upp mer avancerade inställningar allt från ljud till låsskärms beteende osv. Vars Hittar jag sådant? Finns det i cydia eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg just taig kommit med ett beta jailbreak på 9.1 och 9.2. Har lagt in det i telefonen så jag har tillgång till cydia däremot förstår jag inte så mycket då jag aldrig haft en Apple pryl före detta.

 

Cydia öppnar för att kunna lägga in alternativ appstore men är inte intresserad av det egentligen. Jag vill ha tweaks istället. Alltså öppna upp mer avancerade inställningar allt från ljud till låsskärms beteende osv. Vars Hittar jag sådant? Finns det i cydia eller?

 

Då behöver du Cydia för det. Det är en alternativ AppStore.

Var och hur du gör får du Googla på eller leta runt själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju redan cydia inlagt som sagt. Dock kan väl beta påverka att jag inte kommer åt allt. Eftersom du ger mig ett sådant svar hoppas jag att du inte kan det själv heller. Annars vad är det för mening med ett forum där man söker hjälp å tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju redan cydia inlagt som sagt. Dock kan väl beta påverka att jag inte kommer åt allt. Eftersom du ger mig ett sådant svar hoppas jag att du inte kan det själv heller. Annars vad är det för mening med ett forum där man söker hjälp å tips

 

Du frågade om Cydia behövdes och du fick ett svar på det.

Jag JB:ade redan på iPhone 3GS tiden så jag vet precis hur det går till :)

Anledningen till att du du fick rådet att Googla beror på att alla tweaks är olika och inställningarna inte är generella.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar tyvärr som att beta jailbreaken inte räcker till. Då det jag letar finns under tex bigboss Source men funkar inte å lägga till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taig har ännu inte släppt ett jailbreak på 9.1, varken som officiell version eller beta. Om du är jailbreakad så har du troligtvis 9.0.2 eller tidigare annars verkar det konstigt och är kanske svaret på att det inte fungerar riktigt.

 

Är telefonen 100% jailbreakad så hittar du det mesta på Big Boss repo som automatiskt följer med i Cydia-installationen. Vill du lägga till ytterligare källor är det bara att googla på vilka som är bra, exv "useful cydia repos" eller liknande. Lägg i så fall till ett antal av de som verkar vara bra.

 

Angående bra tweaks så finns det mängder. Samma här, googla så hittar du. Själv använder jag bl a Springtomize, alarmvolume, copic, mesalation, slide2kill9, swipeselection, timeuntilalarm, CCsettings mm mm.

 

Kolla under http://cydiaupdates.net/ så kan du söka på många tweaks och läsa mer om beskrivning, repo mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ok. Jag är på 9.1. Är nog nån site som blåser en då? Men allt såg identiskt ut. Sidan jag hittade från är http://m.taig9.com vart väldigt nojig nu. Tagit bort iaf men skadan ä väl redan skedd kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...