Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone laddare i över natten?


electronica

Rekommendera Poster

Har just lämnat android och skaffat mig en iPhone 6s Plus ?

jag har installerat en sömn app / sleep tracker. Det drar ju batteri under natten,så jag undrar om jag kan ha laddaren i över natten? Frågar detta för man har ju läst lite här och där att batteriet kan Ta stryck eller rent ut av explodera / börja brinna :s

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är oförsiktig men jag har alltid min telefon på laddning under natten. Jag har inte råkat ut för något otrevligt.

Köpte min första 2010 och har haft iPad på laddning under natten också. Inga problem.

 

Välkommen till iOS-världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar alltid både iPhone och iPad under natten. När batteriet är fulladdat stängs laddningen av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du kör med originalbatteri och originalladdare så bör det gå bra. Pirat-dito skulle jag aldrig våga köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många diskussioner angående och runt detta, men egentligen inga bevis på att det är dåligt eller farligt med dagens teknik (oftast handlar artiklar i media där brand eller shock inträffat om folk som använder pirat-laddare medvetet eller omedvetet). Så länge du använder dig av original laddare & original usb-sladd till din iPhone ska det inte vara några problem.

 

Apples tillbehör är oftast lite dyrare än t.ex. Belkin o.s.v. som faktiskt är ett certidfierat Apple tillbehör. Men faktum kvarstår att det alltid är bättre att betala mer när man vet att man betalar för kvalité.

 

Så återigen, använd Apples egna kablar och laddare så kan du ladda när du vill.

 

:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valfri (standardföljande) USB-kontakt bör väl fungera utan problem?

Det beror på hur säker prylen är som förser USB-uttaget med ström.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valfri (standardföljande) USB-kontakt bör väl fungera utan problem?

Finns det fler än Apple som följer Apples lätt modifierade version x.01 av valfri standard som inte Apple har uppfunnit själva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det fler än Apple som följer Apples lätt modifierade version x.01 av valfri standard som inte Apple har uppfunnit själva?

 

Det beror på hur säker prylen är som förser USB-uttaget med ström.

Ja, självklart. Det beror antagligen också på hur säkert det lokal elnätet är utformat.

 

Finns det fler än Apple som följer Apples lätt modifierade version x.01 av valfri standard som inte Apple har uppfunnit själva?

Spelar det någon roll? Är luren och laddsladden konstruerade för att klara ström från en vanlig USB-kontakt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...