Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dialogrutor på engelska efter uppdatering till 10.11.2?


LexVer

Rekommendera Poster

Hej!

 

Någon mer än jag som fått vissa dialogrutor på engelska trots att allt annat är på svenska efter uppdatering till 10.11.2? Har i och för sig bara hittat två, det är när jag skall starta om eller stänga av iMacen, dialogrutorna som kommer upp då är båda på engelska... En bugg, eller?

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med, svengelska rutor när jag skall starta om eller stänga av. "Om du inte gör något..." är på svenska.

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, för mig är det bara när jag ska starta om eller stänga av datorn som dialogrutorna är som zorro skrev på svengelska. Kollade aktivitetskontroll och får inte samma "problem" som dig...

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och nu är allt som det skall igen!!! Har inte uppdaterat något eller fixat eller trixat, startade datorn idag och nu är stänga av och starta om dialogrutorna helt på svenska igen! Jävligt mysko... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har denna svengelska dialogruta på min MacBook Pro. På min iMac är dialogrutan helsvensk. Jag ser ingen skillnad i språk-inställningar mellan min iMac och min MacBook Pro. (Båda kör 10.11.2.)

 

post-66583-0-26694000-1451689967_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert en bugg. Prova att ändra till engelska som systemspråk, starta om, byt tillbaka till svenska och starta om igen och se om det löser problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert en bugg. Prova att ändra till engelska som systemspråk, starta om, byt tillbaka till svenska och starta om igen och se om det löser problemet.

 

 

Ja, det är nog en bug. Jag har provat omstarterna du föreslår (även med säker start), men svenskan förblir svengelska. Jag jan leva med buggen så jag sätter inte ner så mycket tid på det. Men, det ser ju inte så proffsigt ut att blandra språk så där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä känner samma sak, inte så att det är jobbigt, men mest intresserad av hur det kan hända...? :P

 

- Enda förslaget jag har, som redan sen tidigare kör mina iOS-enheter på engelska, är att det på något sätt där genom iCloud eller Apple ID har förirrat sig in även på OSX på grund av detta kanske... Enda teorin jag har. Men visar det sig att ingen annan här har samma teori eller till och med motbevis, så är det ju inte så....

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Svengelskan löste sig för mig med 10.11.4.

Vad jag gjorde var:

  1. installerade uppgraderingen till 10.11.4
  2. ställde in engelska som språk i systeminställningar
  3. startade om (och fick hel-engelsk dialogruta)
  4. ställde in svenska som språk i systeminställningar
  5. startade om (och fick hel-svensk dialogruta).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...