Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gammal på apple men ny på forumet


Aayden

Rekommendera Poster

Ålder : gammal

Kön :Gubbe

Yrke : Egen företagare inom skog och lantbruk

Tidigare : It-support , säljare , ceo

Hobby : Jakt , fiske , offroad körning , opensource projekt och frugan

 

Erfarenhet av Apple : Skaffade men första imac g3 1998 och den används fortfarande då och då till starcraft 1 och efter det har det rullat på med powermac g4 ( quicksilver samt mdd ) samt emac har även avverkat ipods och appletv.

Har dock ingen bra förklaring på varför jag inte har haft någon Iphone eller Ipad utan har väl haft otur när jag tänkt ;), eller så är det den biten att jag är aktiv inom Ubuntu och Cyanogenmod som är två andra system jag kör brevid osx så det fanns ingen plats för Ios.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit. Det finns flera gubbar här. Har inte heller någon i-telefon för de är skrämmande dyra. Har en Sony E1 som kostar nästan ingenting men man kan ringa med den!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen önskar åldermannen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissningsvis är snittåldern hittills i tråden 55...... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1998 är ju inte så länge sedan, eller? Skaffade min första, en Mac Plus 1987, men är för den skull inte någon superveteran (84 eller tidigare). Måste man vara finnig mopedist för att använda någon grej från Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tackar för välkomnandet.

 

 

Välkommen! Kul att se fler som fortf kör med sina gamla Mac'ar. :yeahbaby:

 

Sitter faktiskt med min gammle upphottade powermac g4 mdd 3:rd part processor och maxat ram spinner som en katt ..dock ej med osx ..utan ubuntu 14,04 :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Sitter faktiskt med min gammle upphottade powermac g4 mdd 3:rd part processor och maxat ram spinner som en katt ..dock ej med osx ..utan ubuntu 14,04 :dumstrut:

Helt okej, man bör köra moderna och säkra OS på sina Macar! På min gamla Ibook G4 12" Late 2004 tänker jag installera Lubuntu 16.04 LTS om det går, när det kommer i april. Lubuntu är bäst för dess klena GPU, som har indexvärdet 3 mot det populära spelgrafikkortet GTX 970 som ligger på 8666! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för välkomnandet.

 

Sitter faktiskt med min gammle upphottade powermac g4 mdd 3:rd part processor och maxat ram spinner som en katt ..dock ej med osx ..utan ubuntu 14,04 :dumstrut:

Trevligt... Skall sälja min nu, el om man skall stoppa in OpenBSD i den kanske. Tyvärr är det inte så många Linux som kör PPC längre. Men den går nog iväg istället. Behöver rensa ut lite. G5'an med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...