Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa app för att frigöra ram och cache


cokeman

Rekommendera Poster

Vilken app tycker ni är bäst på att frigöra ram minne och rensa cache i iOS ?

Själv har jag provat Battery Doctor och den verkar bra än sålänge och fick loss 0.5 GB fritt i minnet. Nån annan ni kan rekommendera? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken app tycker ni är bäst på att frigöra ram minne och rensa cache i iOS ?

Själv har jag provat Battery Doctor och den verkar bra än sålänge och fick loss 0.5 GB fritt i minnet. Nån annan ni kan rekommendera? :)

 

Varför vill du göra det? Faktum är att battertiden blir sämre om man rensar minnet.

 

http://www.howtogeek.com/204552/no-closing-background-apps-on-your-iphone-or-ipad-wont-make-it-faster/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du göra det? Faktum är att battertiden blir sämre om man rensar minnet.

 

http://www.howtogeek.com/204552/no-closing-background-apps-on-your-iphone-or-ipad-wont-make-it-faster/

Det är väl kanske en gammal arbets skada från android och Windows världen man kom ifrån. :P

Men rensa cache verkade ju bra då jag fick loss 0.5 GB i minnet och då hade jag ju ändå rensat cache i safari. Vet dock inte vad som rensats då jag inte tog bort några appar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl kanske en gammal arbets skada från android och Windows världen man kom ifrån. :P

Men rensa cache verkade ju bra då jag fick loss 0.5 GB i minnet och då hade jag ju ändå rensat cache i safari. Vet dock inte vad som rensats då jag inte tog bort några appar. :)

 

Frågan återstår. Varför tycker du det är bra att det frigörs minne?

 

Faktum är att iOS arbetar bäst och snabbast när man inte håller på och rensar minnet i tid och otid. Länken jag postade förklarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte mer på lagring utrymmet när jag menade minnet, verkade som jag hade 0.5 GB junk files som rensades. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte mer på lagring utrymmet när jag menade minnet, verkade som jag hade 0.5 GB junk files som rensades.

Har du rensat bort onödiga språk?

Använd Monolingual till det.

 

använder du inte Garageband kan du rensa bort ännu mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte mer på lagring utrymmet när jag menade minnet, verkade som jag hade 0.5 GB junk files som rensades.

 

Nej det program du använder rensar inte det minnet som du har tillgång till.

Utan det rensar det minne som appar och iOS använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du rensat bort onödiga språk?

Använd Monolingual till det.

 

använder du inte Garageband kan du rensa bort ännu mer

 

Tänker inte du på OS X nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tänker inte du på OS X nu?

Sorry, läste inte rätt i mörkret ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...