Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudet i MacBook Air


Honungsmannen

Rekommendera Poster

Honungsmannen

När man spelar musik i Mac Air så låter det inte riktigt bra. Någon som har tips på om det går att förbättra ljudkvalitén ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM du använder iTunes så ta fram equalisern och dra i reglagen. Sen är ljudet i MBA kasst och duger mest till tal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man spelar musik i Mac Air så låter det inte riktigt bra. Någon som har tips på om det går att förbättra ljudkvalitén ?

Hörlurar eller externa högtalare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var en reklamslogan för (tror jag) högtalare som de (Nilecity) snodde rakt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Honungsmannen

Inga lurar o inga externa, jag menar MBA. Jag har testat med att ändra ljudinställningar med ljudförbättraren i systeminställningar men det blir aldrig bra. Equalizern i Itunes under "fönster" hade jag däremot missat, tack för tipset. Det blev bättre men inte riktigt bra.

 

När jag vill ha bra ljud då spelar jag iTunes genom Sonos och det funkar riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MBA har högtalare som bara är knäppet bättre än telefon. Det blir inte bättre än så. Dvs kasst. Om sådant är viktigt, kolla innan du köper. I dagsläget finns ingen Mac med ljud som är bra. iMacen har ett större frekvensomfång om lite mer tryck än Air men låter inte bra den heller. Det är hörlurar eller externa lösningar som gäller.

...

Själv har jag köpt en mini-DAC så jag matar ljudet via USB till DAC-en och vidare till datorhögtalarna. Det gav ett stort lyft. Hörlurarna låter plötsligt som tre gånger så dyra. Jag valde en dyr HIFI-dac se länk. Det finns andra som gör ett bra jobb. Hegeln är prissänkt till 1,490:- Värd varje krona! :kartjej:

 

http://www.ljudochbild.se/test/da-omvandlare-med-usb-2/hegel-super

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga lurar o inga externa, jag menar MBA. Jag har testat med att ändra ljudinställningar med ljudförbättraren i systeminställningar men det blir aldrig bra. Equalizern i Itunes under "fönster" hade jag däremot missat, tack för tipset. Det blev bättre men inte riktigt bra.

 

Nej, det är klart. Det är fysiskt omöjligt att få bra ljud ur så små högtalare och med så liten låda.

 

Om man ska ha bra bas i en liten låda måste man ha en häftig förstärkare. Här har du en som är mindre än 30x30x30 cm, men som ändå går långt ner i basen. Har en förstärkare på 2700W.

http://www.sunfire.com/productdetail.asp?id=9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...