Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

installera program


pierremikaelsson

Rekommendera Poster

pierremikaelsson

Har en imac 27 som krånglar, gjort en ren installation av el capitan men kan inte installera program på HD , när prog frågar vilken disk den ska lägga prog på så står det ett utropstecken i en gul triangel, och det går ej att välja HD att installera på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en imac 27 som krånglar, gjort en ren installation av el capitan men kan inte installera program på HD , när prog frågar vilken disk den ska lägga prog på så står det ett utropstecken i en gul triangel, och det går ej att välja HD att installera på?

Det kan vara så att programmet inte passar på datorn. Den (installeraren) känner av det redan där, i installationsprocessen. :yeahbaby: Det kan också vara så att det är ett program som inte stöds den systemversionen du använder, eller att det är ett program för en annan arkitektur, t ex PPC (Power PC, Mac'ar innan Intel).

 

Vilket program handlar det om?

Vilken version av OS X har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pierremikaelsson

Det kan vara så att programmet inte passar på datorn. Den (installeraren) känner av det redan där, i installationsprocessen. :yeahbaby: Det kan också vara så att det är ett program som inte stöds den systemversionen du använder, eller att det är ett program för en annan arkitektur, t ex PPC (Power PC, Mac'ar innan Intel).

 

Vilket program handlar det om?

Vilken version av OS X har du?

os el capitan och det har funkat förut, jag har ett ext ljudkort med programvaror jag behöver, Line 6 UX2. installerade via nätet eftersom min orginal startskiva bara hänger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I bästa fall står det varför det blir en gul triangel. Går det att klicka på den och få mer info? Eller bara låta musmarkören vara stilla ovanför och se om man får upp en infotext.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pierremikaelsson

os el capitan och det har funkat förut, jag har ett ext ljudkort med programvaror jag behöver, Line 6 UX2. installerade osx via nätet eftersom min orginal startskiva bara hänger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pierremikaelsson

I bästa fall står det varför det blir en gul triangel. Går det att klicka på den och få mer info? Eller bara låta musmarkören vara stilla ovanför och se om man får upp en infotext.

nää, icke, har aldrig sett det förut, precis som hd är skrivskyddad, men fattar inte liksom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pierremikaelsson

Är det kanske så att min HD håller på att ge upp? har grymt svårt att installera original skivan, stannar hela tiden, så jag var tvungen att köra in el capitan via internet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din "originalskiva" du skriver om? En DVD du installerar från? Den interna hårddisken? Eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pierremikaelsson

Vad är din "originalskiva" du skriver om? En DVD du installerar från? Den interna hårddisken? Eller vad?

Den som följde med datorn. Jag köpte imacen på tradera och den var då tömd, så jag har installerat snow leopard(från original dvd) från den förr men nu avbryter den efter en stund och säger att den inte kan fortsätta, så då provade jag att lägga in El Cap via wifi, och det gick bra men när jag skulle installera ett prog som heter Amp farm från Line6 så vill han veta vilken hd hanska lägga den på men på hd är det en gul triangel med utropstecken och det går ej att installera på den??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det kan vara din DVD-läsare som krånglade när du skulle installera Snöleopard. Testa en rengöringsskiva och se om det hjälper.

 

Har du amp farm på CD/DVD? Eller är det en nedladdning?

Har det programmet fungerat förut på El Capitan? Eller körde du ett äldre OS då?

 

Har du en skärmdump på skärmen med varningstriangeln? Vad händer om du klickar på disken ändå? Får du något meddelande då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pierremikaelsson

OK, det kan vara din DVD-läsare som krånglade när du skulle installera Snöleopard. Testa en rengöringsskiva och se om det hjälper.

 

Har du amp farm på CD/DVD? Eller är det en nedladdning?

Har det programmet fungerat förut på El Capitan? Eller körde du ett äldre OS då?

 

Har du en skärmdump på skärmen med varningstriangeln? Vad händer om du klickar på disken ändå? Får du något meddelande då?

Jag har haft det fungerande på el cap förut. amp farm både på fil från Line6 och på cd, skall ta en skärmdump då jag kommer hem. det går inte att klicka på dom. Funderar på att ev bränna en annan startskiva, typ lion el dyl. för att se om det funkar bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...