Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Lösenkod för begränsningar"


danwag

Rekommendera Poster

Har ingen enaning om vilken lösenkoden för begränsningar är.

 

Enl apple support är lösningen på just detta att radera enheten och ställa in den som en ny enhet.

Problemet är ju att det är just då man behöver denna lösenkod !!?? Moment 22 alltså!

 

Vad göra??

 

ps. att radera enheten och installera passar bra eftersom det var det jag ville fr början....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar en enhet som kör iOS, eller hur? För du har postat under OS X…

 

Om du aldrig har använt Begränsningar, så finns det ingen sådan kod (tror jag). Den skapas när Begränsningar aktiveras.

För att radera enheten är det väl den vanliga lösenkoden som behövs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooops - ja det blev fel rubrik, sorry.

 

Kommer inte ihåg att jag aktiverat dessa begränsningar men uppenbarligen har jag det eftersom den frågar efter koden.

Kan det ha med föräldradelning att göra?

 

Märkligt att apple föreslår en lösning som kräver just koden man inte vet !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att apple föreslår en lösning som kräver just koden man inte vet !?

Det är väldigt bra för att hindra att en stulen telefon bara återställs och används av tjuven/hälaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt bra för att hindra att en stulen telefon bara återställs och används av tjuven/hälaren.

nja, det här väl ngt annat. "lösenkod för begränsningar" inte apple-id eller skärmlåskodes sas.

har aldrig noterat att den finns innan nu då jag vill radera paddan till en ny enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, det här väl ngt annat. "lösenkod för begränsningar" inte apple-id eller skärmlåskodes sas.

har aldrig noterat att den finns innan nu då jag vill radera paddan till en ny enhet.

Aha. OK, tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, det här väl ngt annat. "lösenkod för begränsningar" inte apple-id eller skärmlåskodes sas.

har aldrig noterat att den finns innan nu då jag vill radera paddan till en ny enhet.

Eftersom man aktivt måste ställa in en lösenkod för begränsningar så är det inget som så att säga "bara händer". Mitt tips är att om du har ställt in skärmlås så förslår jag att du testar med den koden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man aktivt måste ställa in en lösenkod för begränsningar så är det inget som så att säga "bara händer". Mitt tips är att om du har ställt in skärmlås så förslår jag att du testar med den koden.

Jo, tydligen har jag ngn gång aktiverat detta (kan det ha med familjedelningen att göra?) men har testat med alla koder jag har i skallen. Måste vart ovanligt smart den dagen..8-)

 

Om ingen vet här på forum - går det att ringa Apple-support el ngt eller måste ha typ apple-care då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, tydligen har jag ngn gång aktiverat detta (kan det ha med familjedelningen att göra?) men har testat med alla koder jag har i skallen. Måste vart ovanligt smart den dagen..8-)

 

Om ingen vet här på forum - går det att ringa Apple-support el ngt eller måste ha typ apple-care då?

Testa Apples diskussionsforum. Det de inte vet där är inte värt att veta.

https://discussions.apple.com/welcome

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You are not allowed to create or update this content

 

?? kan inte posta en fråga?

Försökte du posta i en gammal tråd? Har för mig de låses 6 månader efter sista postningen i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...