Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotografier


rota1113

Rekommendera Poster

Jag har lite bekymmer med Iphoto, jag tror mig ha raderat massa bilder som jag inte vill ha i datorn, ( de är inte för allmänhetens ögon ) :-).

Men när jag trycker på knappen importera till bibliotek så kommer de fram igen i rutan senast importerade bilder, visserligen i etta mindre format men ändå fullt synbara. De finns alltså någonstans i datorn men jag hittar dem inte, var får jag tag i dem o raderar dem för gott?

Hälsningar Roger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tömt iPhotos papperskorg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För fullständig radering måste du tömma iPhotos papperskorg som hittas i menyraden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du raderade bilderna inifrån iPhoto så borde de försvinna.

Men om du raderade filerna i Finder så finns ju miniatyrbilderna kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter märkligt. Miniatyrerna finns kvar någonstans, jag har raderat både i Finder o Iphoto, det måste finna något mer :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter märkligt. Miniatyrerna finns kvar någonstans, jag har raderat både i Finder o Iphoto, det måste finna något mer :-)

Det är för att du raderat i Finder som du har problem. Du skulle bara raderat inuti iPhoto.

Försök igen att radera bilderna/miniatyrerna där du ser dem i iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du ser är iPhotos visningskopior för snabbare visning när man bläddrar bilder i iPhoto. När du importerar en bild i iPhoto så gör den bilderna i flera format, dvs varje bild blir flera filer - dessa filer använder iPhoto för olika visningslägen. Om du sedan arbetar i iPhoto med bilderna så får du ännu fler filer av varje bild eftersom iPhoto behåller originalfilen och gör ytterligare filer av den bild som är bearbetad.

Det verkar som du har gått in i Finder och raderat, och du har här missat de extra bildfilerna eftersom dessa filer som iPhoto skapar ligger på olika ställen i iPhoto biblioteket. Iphoto biblioteket är egentligen en databas för bilder och inte en vanlig mapp. Det är stopp-varning på att gå in och radera filer där, det är att be om problem.

Radera bilder gör man lämpligast inuti iPhoto och sedan tömmer papperskorgen. Om du har varit inne och rotat i iPhotos bilder inne i Finder så har du stökat till det så att iPhoto har problem att radera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...