Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Keyboard - Ändra funktion för låsta tangenter?


E-Tech

Rekommendera Poster

Hej,

 

Nu när Dashboard är borta ur OS X skulle jag vilja dedikera tangent F4 åt Notiser istället, men det går inte att lägga en ny funktion på F4 under Systeminställningar -> Tangentbord -> Kortkommandon som det ser ut.

 

Någon som vet en bra work-around för detta?

 

thnx!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är därför jag postade här. Det funkar inte att byta till F4, den verkar vara låst till Dashboard därav fråga. Hade det bara vara att byta kortkommando hade jag givetvis gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är därför jag postade här. Det funkar inte att byta till F4, den verkar vara låst till Dashboard därav fråga. Hade det bara vara att byta kortkommando hade jag givetvis gjort det.

Ok, jag uppfattade det som att du bytte utan försökte lägga till den som en ny funktion (“men det går inte att lägga en ny funktion på F4 under ....”).

 

Vad händer när du markerar/klickar på det förvalda värdet för notiscenter?

 

Finns lite olika program med som du kan kika på, t ex: Karabiner och Functionflip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nu när Dashboard är borta ur OS X ...

Frågan är fel ställd, för Dashboard är inte borta. Men man ställer in det under Mission Control, se dump. Alltså behövs F4 fortfarande till Dashboard.

 

post-28798-0-07715400-1448901717.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ok, jag uppfattade det som att du bytte utan försökte lägga till den som en ny funktion (“men det går inte att lägga en ny funktion på F4 under ....”).

 

Vad händer när du markerar/klickar på det förvalda värdet för notiscenter?

 

Finns lite olika program med som du kan kika på, t ex: Karabiner och Functionflip.

 

Alix kom med den perfekta lösningen jag inte ens visste fanns här nedan. Men tack för tipsen, kan helt klart vara användbara ändå! :)

 

 

Frågan är fel ställd, för Dashboard är inte borta. Men man ställer in det under Mission Control, se dump. Alltså behövs F4 fortfarande till Dashboard.

 

attachicon.gifDashboard.png

 

Tusen tack! Hur f*n kommer det sig att jag lyckats missa att Dashboard finns kvar!? Ibland har man otur när man tänker.... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix kom med den perfekta lösningen jag inte ens visste fanns här nedan. Men tack för tipsen, kan helt klart vara användbara ändå! :)

 

Tusen tack! Hur f*n kommer det sig att jag lyckats missa att Dashboard finns kvar!? Ibland har man otur när man tänker.... :totaltgalen:

Gôtt att det löste sig. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...