Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Photos öppnar inte efter uppdatering till El Capitan


Kaptenen

Rekommendera Poster

Jag har uppdaterat till El Capitan. När jag öppnar Photos står det att library uppdateras. Efter mindre än en minut står det att det är 18% klart. Efter över en timme står det fortfarande 18% klart. Jag har provat att force-quitta och att starta om datorn. Samma resultat. Vad ska jag göra?

 

Sist jag backuppade var inatt, då var jag fortfarande på Yosemite. Jag har iofs ett stort photos library, 40 000 bilder typ, så kanske tar det verkligen väldigt lång tid. Men varför kan det i så fall inte bara smyga sig upp till 19% så att jag vet att det händer nått? Hjälp! Kan jag typ installera om El Capitan? Eller återställa till fabriksinställningar och hoppas att Yosemite-backuppen (time machine finns på extern hårddisk) ändå går att återskapa i El Capitan-version?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples beräkningstider har alltid varit opålitliga. Ha tålamod. Du kan se i Aktivitetskontrollen om programmet faktiskt jobbar eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples beräkningstider har alltid varit opålitliga. Ha tålamod. Du kan se i Aktivitetskontrollen om programmet faktiskt jobbar eller ej.

 

Se där, en timme till och det börjar faktiskt hända saker. Tack för tipset om Aktivitetskontrollen, tänkte inte på det! Kändes bättre när jag visste att nått hände. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där, en timme till och det börjar faktiskt hända saker. Tack för tipset om Aktivitetskontrollen, tänkte inte på det! Kändes bättre när jag visste att nått hände. :)

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...